Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min köksträdgård, tänkte bara visa lite bilder från min köksträdgård...
          Blåklockan
          Inlägg 26-07-2012, 17:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 41 378

Har en köksträdgård på runt 100 kvadrat som jag haft 2-3 år. En del har etablerat sig bra, andra är nya och har inte hunnit ge frukt/bär än, vissa plantor har jag köpt i år som jag hoppas ska ge frukt om inte alltför länge.

Ingång till köksträdgården

kok16.jpg

Rakt fram när man kommer in så är "kryddhörnan", här finns alla möjliga sorters perenna kryddor, persilja, rabarber, vinbärsbuskar, en surjordsrabatt med blåbär och allåkerbär samt två plommonträd.

kok17.jpg

"rotfrukshörnan" med vilobänk. Bakom bänken är det orange och gula morötter, till höger om den palsternackor, lök av olika slag och jordärtskockan bianca (tror jag iaf). Till vänster om bänken är potatis, hallon och smultron.

kok21.jpg

Fikaplatsen i mitten av köksträdgården där jag oftast (läs: aldrig) normalt sätt sitter, men någon gång kanske man kan slita sig från ogräset och ta fram kaffekoppen där en stund, har ju å anda sidan inte varit mycket till sommar heller. Bakom mig är ett persikoträd, "Riga", köpt i år, hoppas det klarar sig över vintern.

kok25.jpg

Uppstammad vinbär, havtorn och vita smultron inne i "bär-hörnan".

kok30.jpg

Bakom möblerna är det jordgubbar, på var sida om jordgubbarna är det staketdruvor som ännu inte klättrat så högt. I den långa lådan till höger om jordgubbarna växer luktärt, sockerärt och krasse, dock är det bara luktärtorna som tagit sig ordentligt i år, annars brukar nätet vara fullt med sockerärt. En röd hassel finns också, zellernöt. Har även en grön hassel bredvid jordärtskockorna, halländsk jätte, båda satta i år så vi får se om dom tar sig som dom ska.

kok29.jpg

ingång till "bär-hörnan", där finns björnbär, tayberry, goji-bär, krusbär, vinbär, hallon, smultron, rosor, kaprifol, blåbär och lingon. Lite av varje så att säga.

kok27.jpg

Finns några bilder till i mitt album.

Redigerat av Blåklockan: 26-07-2012, 17:43

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          niggle
          Inlägg 30-07-2012, 19:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 459
          Medlem nr: 26 668

Verkligen fint!
          Lycka till med denna fina odling.

För egen del har jag också ca 100 kvm på en kommunal odlingslott. Tyvärr har jag inte hunnit ikapp med ogräset i år, men skördade fin broccoli och morötter i dag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 06:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon