CITAT (Monarda @ 28-07-2012, 19:44)

Folk tar inte bilkörning på allvar verkar det. Åkte buss en gång och kom upp jämsides med en långtradare där chaffisen hade en tidning uppslagen framför sig. En gång blev jag omkörd av en man som samtidigt rakade sig! Visst finns det mycket som kan distrahera men jag tycker det är konstigt att det är så mycket olyckor där föraren varit ensam i bilen därför misstänker jag starkt mobilen. Borde ligga i försäkringsbolagens intresse att reda ut sådana här olyckor. Det kanske man gör också, jag vet inte. Men det ligger väl i tiden att det ska pågå så mycket samtidigt. Folk kan ju inte heller gå eller cykla nuförtiden utan att lyssna på något annat än verkligheten runt omkring. För ett tag sedan cyklade jag som en galning efter en kille som tappat sin mobil och som jag hade vänligheten att stanna och plocka upp. Han hörde inte mina rop då han pluggat igen sina öron så jakten pågick någon kilometer innan jag hann upp honom och fick läxa upp honom för det innan han fick tillbaka mobilen.
körde om en liknande bil för några år sedan,en tysk med ett lass kanoter efter bilen,detta var på natten så det var mörkt.han satt och läste en bok med en pannlampa .hastighet på bilen:ca 100.
själv stannar jag alltid om någon ringer,dels för att jag blir distraherad och dels för att oftast behöver jag anteckna.
men dagligen ser jag folk med mobil i örat,förstår inte att de inte har bättre självbevarelseinstikt.
tror också att mobil är mycket mer inblandad i olycksorsaker än vad man tror. Ulf