Vattenbrist låter även det ologiskt efter hur mkt du vattnar, tror mer på brända blad av ovana för solljus. Sedan ställer jag mig frågan om du bör vattna så mkt i ofta som du för. Låter nästan för mkt o iaf för frekvent. Fundera o sök svar på vattningen i så om det är för mkt el iaf för ofta. Jag vattnar min mkt mer sällan i även mindre i den mår bra i söderläge o inglasat. Se om ngn kan bekräfta vad jag skrev om solljus i bena ut vattningen. Bara mina tankar
Edit: skriver från mobilen
CITAT (BigDaddy @ 10-08-2012, 03:38)

Hej, tar mig friheten att svara vad jag tror. Jag kan inget, bara en magkänsla. På två veckor låter ju näringsbrist orimligt i mina öron. Likaså att på två veckor vara för lite platsutrymme för rötter i 140 liters kruka. Blir där så varmt som du beskriver så måste ju det vara större möjlighet att det är felet. Bara tänker logiskt. Min ranka har stått i 25 liters kruka typ i 1,5 år. Försök få den lite svalare om det går säger min känsla. Men som sagt jag kan inte mkt om detta. Är bladen brända som låter logiskt då den nyss hamnat där kommer nya. De behöver avvänjning men inte de nya som kommer. Tror det är felet. Är det värmen i sig o inte solljuset då är jag osäker men tror den tål det dock. Många rankor står ju i direkt solljus o mår bra.
Redigerat av BigDaddy: 10-08-2012, 02:47