Jag har lite svårt att förstå detta klagande på forumet. Varför är man här om det är så dåligt? Folk kommer och går...det är väl helt naturligt. Det har alltid varit upp och ner på forumet, ibland händer inte så mycket och ibland händer det mer. Just nu är det ju lugnt och minimalt med tjafs.... är det inte så ni vill ha det? Sen kan man ju undra hur det kommer sig att tjafstrådar är de mest lästa. Självklart har Småpratsavdelningen en funktion att fylla på Odla, både för forumet som sådant och för oss medlemar. Ingen tvingar någon att skriva i småprat! Beträffande Facebook så är ju det ett helt annat upplägg och det är ju inte bara gamla odlaiter man har kontakt med där utan även ens vänner som inte har samma odlaintresse nås ju av det man skriver och kan vara med i diskussioner. Dessutom kan man vara med i diverse grupper som kanske bara är intressanta för en själv om man vill. En del här verkar helt nojiga i sin aversion mot Facebook trots att ni inte har en aning om hur det fungerar. Mycket märkligt. Man kan faktiskt vara både på Odla och på Facebook! Skillnaden är att på Facebook kan jag själv välja vilka jag vill diskutera med och slipper därmed folk som bara är ute efter att bråka.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|