CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:08)

Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också.
Nu är det väl så att ingen har förbjudit någon att kpmma med åsikter men ingen av jaapantrådarna her var ämnade för debatt utan varit mer tänkta för att komma med förslag och tips om videos och låtar, det kn tyckas att det blivit många trådar om AKB48 och liknande men de är inte så konstigt. varken jag eller Ruda her velat ställa till bråk utan seriöst velat diskutera ämnet på ett seriöst sätt, nu ahr ingen av trådarna enbart varit tillägnade enbart flickpop utan även Japan överhuvud taget. Det inns många som är intresserade av Japan och Asien på grund av andra saker än musik också men det verkar ett flertal bortse ifrån och när argumenten är slut börjar man ge sig på TS istället. Läser man dessa trådar från början skall man snart inse att allt är seriöst menat utan baktanke om något tjafs. Vissa vill ha bort alla trådar siom handlar om japansk tjejpop och flera trådar har blivit låsta därför att somliga gått in och skrivit olämpliga inlägg men varför skall vi som gillar AKN straffas då vi försöker skriva seriösa inlägg om ämnet...? Vore det inte bättre aatt ta bort olämpliga inlägg än att sabba för andra och låsa trådar.
Visst kan det tyckas som om det bara är två personer som är intresserade men hur ånga skall det vara för att en tråd skall få finnas...? Det finns flera trådar här som inte intresserar mig på Odla men då besöker jag demhelt enkelt inte.. Jag tycker att det vore bättre att ta bort olämpliga inlägg än att låsa hela trådar och speciellt dem som är seriösa. Ingen kommer att få mig att sluta lyssna/se på AKB48 i vilket fall.