CITAT (ryss_бори @ 25-08-2012, 00:20)

Med underavdelningar avsåg jag endast forumdelen "småprat"
Tråkigt nog har de flesta här inte förstått syftet med underavdelningar. Syftet är helt enkelt att göra det lättare för folk att hitta till de trådar de söker, samt kunna diskutera fler saker utan att det blir rörigt.
Skriv precis allting om japan i en enda tråd, som dessutom är 70 sidor lång, så blir det jobbigt som fan att kolla igenom hela tråden "Japan" i fall där, mot förmodan, skulle finnas något om exempelvis japansk ekonomi.
Vadå striktare? Finns väl inget som säger att det ska vara exakt si eller så, utan man får helt enkelt avgöra själv när det är dags att skapa en ny tråd, eller redan använda en befintlig som delvis handlar om det man tänkt diskutera. Sedan finns det absolut ingenting som säger att man inte kan ha ett helt underforum som heter just "övriga diskussioner och diverse konstiga saker" Det är ju mycket lättare att man bygger på och utvecklar forumet i den takt det växer, istället för att ha en enda avdelning med 7000 sidor, där i princip ingen kollar fler än de 5 första sidorna och resten av trådarna bara skräpar.
Sedan förstår inte jag heller varför man är på ett forum man ogillar, men det var inte riktigt den saken vi diskuterade nu.
Jag håller inte alls med dig. Just småprat behöver verkligen inga underavdelningar. Att det skulle vara så svårt att hitta till de trådar de söker förstår jag inte. Är man väldigt intresserad av en tråd så kan man ju bara bocka i att man vill få meddelande om när det kommer nya inlägg i tråden. Är man någotsånär aktiv på forumet så hinner dessutom inte trådarna försvinna så långt bak så att det skulle innebära svårigheter att hitta dom.
Det står ju var och en fritt att skapa en ny tråd om t.ex. Japans ekonomi, för att ta ditt exempel, om man nu vill det istället för att ta upp det i Japantråden. Just på grund av trådarnas längd ska man inte heller hålla på och dra upp gammal skåpmat från arkivet i småpratsavdelningen. Dessutom är ju småprat just en avdelning för "övriga diskussioner och diverse konstiga saker".
Jag söker ganska ofta i gamla trådar i småprat efter saker och det vet jag många som gör. Det kan vara att man minns något som varit uppe tidigare men tas upp igen. Ibland kan man se hur folk ändrat åsikt om något, även jag, som kanske var uppe för flera år sen. Ibland vill jag veta vem som sa vad i en diskussion när jag glömt det o.s.v. o.s.v.