Nej, jag vet inte exakt hur sökfunktionen fungerar, men det är fortfarande bökigare när allting klumpas ihop, vilket det bevsiligen gör i större utsträckning om man väljer att inte ha några underavdelningar alls.
Varför skulle inte en ny medlem ha nöje av att läsa gamla trådar? Tror de flesta är intresserade av själva faktan och påstående i trådarna, inte nödvändigtvis av vilka personer som skrev det. Varför starta en ny tråd om allt man vill diskutera redan har diskuterats?
Att vem som helst skulle få starta trådar har jag inte motsatt mig emot, men om det finns massor av diskussioner ang Japan, så är det betydligt enklare att ha en hel underavdelning om japan, där alla japantrådar ligger. Man hittar dit lättare då, alla vill inte hålla på och söka runt i forumet varje gång de vill läsa i dessa trådar.
Ingen säger att man msåte avbryta en diskussion direkt när den går in på ett sidospår, däremot behöver man inte medvetet från början starta helt nya disksussioner i trådar som handlar om något annat. Spårar sedan en diskussion ur totalt och leder in på helt nya ämnen, och den dessutom sträcker sig över flera sidor, så är det inte svårt att skapa en ny tråd om det och förflytta hela diskussionen dit.
På ett sätt blir underavdelningar striktare, då om manhar en avdelning för politik, och en för sport, så bör man givetvis inte starta en politisk tråd i själva fotbollsavdelningen, men däremot begränsas inte antalet diskussioner, eller de ämnen som kan diskuteras, vilket borde anses som det absolut viktigaste.
Du hävdar att forumet inte skulle fungera med underavdelningar i småprat, förklara då för mig varför mer eller mindre alla riktigt stora forum, och även mindre kör med det upplägget. Och jo, de flesta andra stora forum har de flesta ämnen, skillnaden är att de delat upp det mer så att allt blir mer lätttillgängligt. Kan ge dig flera exempel om du vill.
Anledningen till att jag sade att ditt sista stycke var irrelevant i sammanhanget, var att det inte på något sätt är ett argument för din idé, eftersom det är ännu enklare att hitta och läsa i gamla trådar med ett mer strukturerat forum.
|