CITAT (ryss_бори @ 25-08-2012, 14:01)

Oavsett om viruset är borta eller inte så får du inga nya varningar när ditt virusprogram redan blockerat det.
Förmodligen inte ett skit. Jag tillåter cookies på i princip alla sidor, och inget har hänt.
Visst, det är beklagligt att det finns virus här, men har du trots allt uppdaterat säkerheten i din dator så bör det i de allra allra flesta fall vara lugnt. Det finns dock sidor som är riktigt farliga för din dator och sabbar den oavsett virusprogram, men odla är definitivt inte en av dem.
Felet många gör är att de är totalt oinsatta och har ingen som helst koll på hur man bör beté sig på internet. Är man en av dessa bör man ta itu med själva grundproblemet, för annars får man förr eller senare virus från nån annan sida.
Förstår inte vad du menar. Virusprogrammet blockerade ett par jag fick varning om ja, men du tror väl inte att det bara finns ett virus som florerat? Isåfall skulle man ju inte få mer än en virusvarning. När jag gjorde genomsökning av datorn igår kväll hittades 4 virus med olika namn som inte var blockerade och som jag alltså inte fått varning om!. Dom blockerades och togs bort i samband med genomsökningen. Hur kunde dom finnas där då? Vid genomsökning dagen före hittades inga virus. Tidigare har det också funnits trojaner kvar som inte varnats om eller som har upptäckts vid total genomsökning. Specialprogram har behövts för att upptäcka dom och ta bort dom. Inga töntiga gratisprogram från nätet klarar såna. Jag litar därför inte på att ens de bästa antivirusprogrammen upptäcker allt
Det verkar vara du som inte har koll. Det har ju faktiskt bevisligen spridits virus på Odla länge. Senast igår lyckades man hitta en bakdörr där skräpet tagit sig in. Den dörren lyckades Staffan stänga. Har du läst Staffans förklaring i Supportavdelningen? Om inte så gör det.
Sitt inte och antyd att jag inte vet hur man beter sig på Internet eller att jag inte skulle ha min dator så uppdaterad som det bara går. Detsamma gäller andra som drabbats. Jag är faktiskt inte helt blåst när det gäller datorer. Odla har spridit virus till ganska många medlemmars datorer under lång tid nu. I vissa fall har det t.o.m.velat komma åt bank ID. Senast jag hörde om ett sådant fall var för en vecka sen.
Jag frågade vad som händer om man INTE tillåter cokies på Odla. Du svarade "
förmodligen inte ett skit" och att du "
tillåter cokies på i princip alla sidor och inget har hänt." Goddag Yxskaft!

Nu vet jag vad som händer så du behöver inte svara.
Redigerat av *Stintan*: 25-08-2012, 14:36