I februari 2011 lämnade min sambo in bilen eftersom bromsarna fram tog ojämt. Dom smörjde då oken och bytte klossar och bromsskivor. Kostnad 2900 kr
I augusti 2011 låg bromsen på och fastnade ibland så det rök om det. Rengöring och inställning av fotbroms står det på kvittot och dessutom bytte dom hjulspindel på grund av att gängorna var skadade.
Kostnad 2700 kr
När bilen för en annan sak i november 2011 noterade reparatören på kvittot att det såg ut som om det blivit varmgång på bromsskivan men han sa ingenting så det såg vi först nu.
I mars 2012 låg bromsen på höger fram fortfarande på och då bytte dom bromsok. Kolven satt fast.
Kostnad: 2500 kr
Min sambo tyckte inte att bromsarna kändes bra när han hämtat bilen och ringde verkstaden. Fick då till svar att det är ju bromsskivan som blivit kass av varmgången förstår du väl.
Nu är bromsen sämre än någonsin vilket också bekräftats av verkstaden när jag lät dom provköra bilen igår.
Vad anser ni som kan det här? Har dom bytt rätt saker i rätt ordning och vad kan jag kräva av dom?
Nu vill dom byta bromsskivor igen för 2700 kr och vem vet om det blir bra den här gången. Det skakar och hoppar i hela bilen när man bromsar nu.
|