CITAT (gnon49 @ 30-08-2012, 22:35)

Undrar om inte enkolvsoken är känsligare. Har haft en del problem med glidpinnarna? som fastnat och orsakat div. problem. Numera byter jag bara beläggen om det behövs. Känner inte för att pula med bilen som i ungdomsåren. Blivit bekväm helt enkelt.
Du har rätt i att man tröttnar på bilskruvandet med åren men tänk vilka pengar man kan spara,en av grannarna jobbar på ****-märkesverstad och där är timdebiteringen 1300:-
Stora pengar som kan användas till annat men har man inte kunskapen då kan det bli dyrt att spara...
Om enkolvsoken är känsligare,det vet jag inte,men däremot har jag sett folk försöka smörja kolvarna med 5-56
5-56 och snarlika smörjmedel löser kanske dom trillskande kolvarna men det löser även gummipackningen,vilka blir till en slapp och smetig gummibit som definitiv har tappat formen för alltid...
Beläggen kan man naturligvis byta om man vill eller det behövs men som alltid,är man
ändå igång och klossarna redan har kommit en bit på vägen,då är det lika bra att göra det...
Redigerat av Flemming: 30-08-2012, 22:06
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13