Hu blir det ett långt inlägg, så ni som inte orkar läsa gå vidare.
Tråkigt forum? Ja det kan jag hålla med om. Varför har det blivit så?
Att skylla på virus och sommar håller inte.Forumet började dala långt innan virus och sommaren kom.
Tror (OBS JAG tror) att orsaken är allt bråk och tjafs i "småprat"
Småpratet har under åren utvecklats från ett småpratsforum till ett rent debattforum.
Att det dessutom fått Gå ledningen helt förbi och mycket små åtgärder har gjorts, är den största orsaken.
Nu ska forumet modereras, så vad som händer återstå att se.
Alla andra avdelningar klarar sig med smärre påhopp, för där finns något som småprat saknar.
En gemensam nämnare.
I vilken avdelning som helst, läser man för att det är ett ämne man är intresserad av, därför tjafsas det inte på samma sätt.
Ska forumet överleva som forum och "småprat" i synnerhet, behövs tydliga och raka regler för, vad som får diskuteras i "småprat"och att moderatorer ser till att reglerna efterlevs.
Det är inte en slump, att antalet aktiva rasat från 200-300 inloggade till 10 st.
Att tycka/säga att medlemmar ska sluta att läsa i "småprat" är inget som gynnar avdelningen.
Att tycka att vi är vuxna människor som kan/bör tänka på, hur man uttrycker sig, håller bevisligen inte heller. (det syns bara i denna tråden)
Vuxna människor ska kunna lägga tjafs bakom sig och diskutera i saklig och vänlig ton, (säkert) Småaktiga och långsinta människor har alltid och kommer alltid att finnas.
Vi fick natur och Husdjursavd, för att hålla "småprat" rent. Låt det då bli just det det var avsett för, nämligen prat i största allmänhet.
CITAT (silos @ 05-09-2012, 11:34)

Jag vänta i alla fall inte utan jag gör!

Det märks.