CITAT (CillaM @ 04-09-2012, 21:44)

...Och dessutom ligger din lott ganska så nära Säveån vilket är av riksintresse...
Hehe, jag är BETYDLIGT mer orolig för vad som ligger i Säveån, typ bildäck, tomma flaskor från gud vet vad, kundvagnar etc. Att jag skulle spruta lite Roundup ett par hundra meter från Säveån är inget i jämförelse.
Det jag tycker är lite roligt med diskussionen ang Roundup är att många köper frukt & grönt på vintern. Jag kan garantera att dem inte är odlade utan bekämpningsmedel även dom, framförallt utomlands, där vi inte har någon koll från sverige. Alla som köper frukt & grönt bidrar ju till användandet av bekämpningsmedel i slutänden, såvida det inte då är garanterat ekologiska varor. Sedan är det en handfull personer som jag läst inlägg från i detta forumet som spyr galla över "giften". Lite dubbelmoral över det hela tycker jag.
Jag förespråkar absolut inte bekämpningsmedel, utan försöker vara realistisk och se saker ut perspektiv.Sanningen är att det sitter experter och utreder hurvida bekämpningsmedel är farliga eller ej. Dom har kommit fram till att klass3 inte är farligare än att privatpersoner får köpa och andvända dem fritt. OM dem vore så farliga som några antyder, skulle det vara direkt dödigt att spruta ut det, vilket det inte är!
Som jag skrev tidigare handlar detta om att bekämpa min lott vid ett tillfälle för att sedan sköta om den på mer ekologiskt sätt, med ren handkraft. För lotten ser för djävlig ut och innebär otroligt med jobb. Jag hade tom fundering på att hyra en grävmaskin och sedan beställa en lastbil matjord. Men kostnaden skulle bli alldeles för hög.