CITAT (Huggorm @ 05-09-2012, 21:16)

Elstängsel? Sätt en tråd precis ovanför staketet, så får de sig en smäll på ett ömtåligt ställe när de kliver över

Hm, gärna men hur gör man det utan elektricitet?

CITAT (Bengalow @ 05-09-2012, 21:29)

Det är INTE tillåtet att sätta ut hinder som kan skada människor - inte ens taggtråd. Rådet med "kameraskylt" och blinkande dioder tyckyte jag var häftigt. Man kan också sätta dit lampor som är detektorstyrda, med batteridrift. Jag tror det skrämmer de flesta...
Är det inte är du säker på det? Inte ens om taggtråden inte är gömd?
Ja, de låter som bra ideér bara jag hittar något som funkar utan elektricitet... en del kan kanske funka med solcell men det kommer inte in någon sol i stugan.
CITAT (Greenroomer @ 05-09-2012, 20:56)

Tänkte föreslå samma sak. Limma några kameraskyltar, sätt en blinkade röd diod i fönstret som syns ut (batteridrift) och kanske en kameraattrapp (eller en icke fungerande webbkamera med sladden hängande).
Låter bra. Jag såg ett ställe på nätet som sålde övervakningskameraatrapper....

CITAT (Fotograf Johanna @ 05-09-2012, 15:40)

En skylt "Området är kameraövervakat" skulle säkert avskräcka några, oavsett om det finns kamera eller inte.
Låter bra bara det inte genomskådas. Ingen på området har el... Så grannarna vet det och man kan tyvärr inte lita på att någon granne inte gör något dumt....
Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se