Nä saken är snarare den att hon är jätteintresserad, sen tröttnar hon när allt inte blir klart på en gång.. *suckar*
Dom har precis flyttat till ett litet hus med skogstomt och gräsmatta. Tyvärr är det mesta förfallet i trädgården eftersom han som bodde där sist bara har skött huset.
Det har varit en fin tomt en gång i tiden ( minst fem år sen ) men när vi kom dit växte det 3 meter höga tistlar och lupiner överallt.
Jag försöker förlara att allt inte gå på en klackspark ( om man inte anlitar extremt dyra personer för att fixa det ) utan man får planera en sak i taget och räkna med att det tar ett par år.
Men men... Hon köpte förra veckan 400 narcisser, tulpaner, hyacinter osv. SEN kom hon på att hela marken består av lerjord,, nästan omöjlig att gräva i. Som "tur" va kom jag dit och vi åkte iväg för att köpa en massa jord som skulle dryga ut lerjorden så den blir lättarbetad. Ananrs vete sjutton hur det hade gått.
Men det är kul att hon har amitioner!
Och jag älskar min mamma jättemycket men ibland tar hon sig vatten över huvudet.
p.s försöker även locka hit henne, tror hon är på G snart. Men mamma, logga in på odla.nu, där kan du få svar på ALLA dina frågor. Dom är jätteduktiga där!! Du kan fråga om vad som helst.
Mvh G
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|