Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad blev inte så lyckat i år?, I trädgården, på balkongen, terrassen eller kolonin?
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 06-09-2012, 09:56
          Länk hit: #1

Gäster

Vad blev inte riktigt som ni hade tänkt er denna säsong?

Jag är lite besviken över att mitt borglömda och fula hörn är om möjligt ännu mer bortglömt och fult nu. Men samtidigt hävdar jag bestämt att vi måste få ha såna delar också, vi kan inte hinna med allt på en gång. Men lite snyggare ska det helst bli där snart. Kanske ett bra höstprojekt.

Vad skulle ni vilja fixa till nästa säsong?
          undrar Katarina
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Forum__skr_ph_rna.jpg ( 76.34k ) Antal nedladdningar: 2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Pia L
          Inlägg 07-09-2012, 11:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jordgubbarna som annars brukar vara både många, stora och kunnat plockats från juni ända in i september blev några osmakliga kart, troligtvis beroende på solbrist för inte var det vattenbrist i alla fall.
          Jag har ett stort jordgubbsland och en pallkrage med jordgubbar, pallkragen var det ställe som gav någon avkastning alls, inte mycket men ganska normala i storleken.
          Jag tänkte mig ett litet experiment för att se var det skulle finnas gynnsammast läge för gubbarna, det befintliga landet har ju invarderats av ogräs av alla de slag, pallkragen har klarat sig ifrån ogräset skapligt men haft värme och solbrist så vad kan vara bättre än växthuset tänkte jag och flyttade några testplantor dit.
          Dom överlevde, men inte ville dom blomma inte, JIPPIE tyckte väl planten om fjolårsgödseln som låg kvar där inne och växte sig enorma och gröna, jag har aldrig sett så stora blad på jordgubbsplant förr och önskvärt hade väl varit om det kommit gubbar på dom också i samma storlek.
          Vad kom jag fram till då?? Jo, pallkrageodling med plastat stativ över för att dom sämre sommrar i alla fall ska kunna behålla den lilla värme som blir och inte drunkna av regnet.
          Men jag ger inte upp förhoppningarna om att dom frodiga växthusgubbarna kanske kommer nästa sommar :-)

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 16:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon