Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Höst., Vad har ni kvar ute?
          pejori
          Inlägg 07-09-2012, 19:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Här har hösten tagit ett rejält kliv framåt.
          Två plusgrader i natt.

Nu har epiphyllumen fått flytta in.
          Vad har ni kvar ute och hur länge, vågar ni vänta?

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-09-2012, 19:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Eller 3månader giggle.gif är frusen av mig. Sommaren har varit jätte dålig, mina fikon i krukor är inte alls så välvuxna i år.

Nej eller lite men inte så mycket, har lärt mig mer om vad som är rimligt.

Inte alla arter/sorter, mina lime och papeda mår inte bra när det blir kallt. Men köldtåliga sorter/arter kan stå ute åtminstone så länge det är frostfritt. Mandarin, Yuzo och andra främst från japan tål mycket kyla (mindre i kruka dock). Nåt år stod dessa sorter långt in i december i snöfall, inga skador på rötter eller blad. Dock de flesta citrusar tål inte att vara ute så länge. I slutet av sept början av Okt är nästan alla av mina citrusar inne och även många krukväxter.

Citera
          pejori
          Inlägg 07-09-2012, 20:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 07-09-2012, 20:54) *
          Eller 3månader giggle.gif är frusen av mig. Sommaren har varit jätte dålig, mina fikon i krukor är inte alls så välvuxna i år.

Nej eller lite men inte så mycket, har lärt mig mer om vad som är rimligt.

Inte alla arter/sorter, mina lime och papeda mår inte bra när det blir kallt. Men köldtåliga sorter/arter kan stå ute åtminstone så länge det är frostfritt. Mandarin, Yuzo och andra främst från japan tål mycket kyla (mindre i kruka dock). Nåt år stod dessa sorter långt in i december i snöfall, inga skador på rötter eller blad. Dock de flesta citrusar tål inte att vara ute så länge. I slutet av sept början av Okt är nästan alla av mina citrusar inne och även många krukväxter.

biggrin.gif Ja. Japanska växter, är kanske lite tåligare när det gäller kyla. Annars är väl citrusar inte så glada i kyla. (runt plus.5.)

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon