CITAT (Peztis @ 11-09-2012, 18:49)

För att spinna vidare på Stephans idé:
Kanske inte lika snyggt men det borde ju funka med en sådan där vanlig metall- eller plasttunna också. Kanske man kan slå in den med säckväv och snurra runt med lite rep? Borde väl hålla en säsong i alla fall...
Hittade en billigare variant på Villab Garden:
http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...0043&page=1Funderar på att införskaffa. Dock funderar jag på om jag ska skaffa nu och plantera nu i höst, eller om jag ska vänta till i vår. Har googlat lite och somliga som använder jordgubbstunnor (av olika slag) har problem med att de dör på vintern, oklart om det egentligen beror på kyla eller dålig vattning och skydd mot vårsol.
Tänker mig att man kan linda in den helt med säckväv på vintern så får den både skydd mot lite blåst samt vårsol.
Eller så väntar jag till i vår, kanske sätter ner de revor jag har och plantor som ska sparas i grönsakslandet i höst och tar därifrån i vår. Just nu känns det "enklast" för då kan jag skjuta själva inköpet, planterandet och framför allt "bestämma vart den ska stå" på framtiden
Dock en tunna blir det nog, är väldigt trött på jordjubbar som sprider sig över hela min slänt där de nu står nedanför. Och det blir enklare att snyggt placera en sån här tunna än att finna en lämplig plats för ett jordgubbsland.
Helén