Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosmarinus Officinalis 'Green Ginger', Någon som odlar/odlat ?
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-09-2012, 09:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Hej hej

Funderar på att köpa, denna sort, som ska vara lite lätt gulbladig och ha en doft av ingefära.

Doftar den verkligen ingefära ? är den god ? lika lättodlad som andra ?

Tyckte det lät intressant med ingefärsdoft.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-09-2012, 14:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Är tyvärr på min andra dator nu, som är ominstallerad så är inte så många länkar

Men dessa har jag köpt av två gånger http://www.syringa-pflanzen.de/ tyvärr varierar kvaliteten nåt enormt. Första gången var rosmarin dåliga och små men senaste gången var dom jätte fina (finare än dom man brukar hitta i sverige). Förra gången var timjan sorterna jätte fina men senaste väldigt små och ynkliga.

Men det är hyfsat billigt och växterna växer till sig bra, köpte kumintimjan därifrån och tycker om den jätte mycket är helnöjd och inga vinterskador och har tagit sig bra och blommar mycket. Dock har jag inte hittat användning för den, min har frösått sig på ett ställe som är gabska fuktigt och skuggit och där trivs dom, vilket jag tyckte var lite konstigt själva ''moderplantan'' växer där solen steker och mycket kalk i jorden.

Kan rekommendera en bok jag köpte som heter The Encyclopedia of Herbs: A Comprehensive Reference to Herbs of Flavor and Fragrance,, lite tung att läsa (eng) och inga bilder i men mycket information. Och många varianter beskrevs. Nackdelen är att man inte kan lite på härdighetsangivlser så mycket, köpte min från adlibris. En bra bok om man gillar kryddor och medcinal.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-08-2025, 19:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon