CITAT (Bassam @ 24-09-2012, 22:58)

Hej
Jag ser att dina växter i gott skick, Enligt min erfarenhet jag märkte att mera solen skadad dem.
H.Bassam
CITAT (fvd @ 25-09-2012, 03:01)

Jag tänkte samma sak som övriga när jag såg bilden dina pelargonier är jättefina och i år har de fått kämpa. Jag har mest hängpelargonier som jag hänger i äppeltäden och på husväggen och under altantaket de lever och är ok men inte mer. Jag har en gul first yellow också sedan ett par år tillbaka som sannerligen växer långsamt, i år har den stått ute i regnet och blommat riktigt bra för att vara den så jag är glad för det.
Bilden jag tog var från balkongen på husets baksida (öst), men dom ser ungfär likadana ut på framsidan där det normalt borde varit bättre. Men som sagt, efter en sommar utan värst många timmar sol, så blir väl öst som väst ungefär detsamma. :-(
Kollade om jag hade någon gammal bild från samma sida huset som de på bilden jag la in. Fann den här, tagen för ett par år sedan, och då var dom väl inte så mycket bättre (se bild nedan), men dom brukar vara bättre än så - åtminstone på husets framsida, västsidan ...
20100831_0582_fr_n_balkongen.JPG ( 367.59k )
Antal nedladdningar: 17 Till sist. Stort tack er som svarat och säger att det säkert är vädrets makter som spelat in! Som sagt, jag var lite orolig för att något annat gått snett. Sparar man pelargonerna år efter år, så kan väl risken öka för att något går lite snett, även om man till en del passar på att ta en hel del skott för att förnya ...
PS: Jag får nog till att kolla mina inställningar. Får ingen e-post när det gjorts inlägg tråd jag skapat ...
Redigerat av stickans: 25-09-2012, 20:49