CITAT (silos @ 25-09-2012, 16:02)

Finns det ett liv efter döden?
Eller föds vi tillbaka gång på gång tills vi har lärt "läxan"?
Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare!
Men som troende vill jag ju komma till himmelen efter min död....om jag duger.
Har någon här sett "spöken"?
för att svara silos går jag in här med risk för att förklaras tokig.
Ja,silos,det finns ett liv efter döden eller rättare sagt det finns ingen död.
du övergår bara i din ursprungsform,energivarelsen.
Ja,du reinkarneras,i din egen takt,läs ugglemormors svar.
avsikten med reinkarnation är att "själen" skall lära sig olika saker och utvecklas.
jordelivet är helt enkelt en skola.
Alla kommer tillbaks till "himmlen" oavsett tro,det är helt enkelt en annan dimesion.
du har där ingen kropp,utan är en energivarelse.där existerar bara kärlek.
religion existerar inte här,det är ett jordiskt påfund,här strävar alla efter samma mål,att bli fullkomlig för att uppgå i "gudskraften","universum" .
avseende spöken så kallar jag dem vilsna andar,de som av olika anledningar inte vill gå in i ljuset och komma till "himlen".
jag har sett många och även hjälpt några att hitta "dörren". lås ugglemormors svar.
är du intresserad att forska vidare och upptäcka dina egna förmågor som jag är helt övertygad att du har rekommenderar jag en bra nybörjarbok :"bli en ljusbärare" av liselotte odenhjälm som besvarar många av dina frågor här.
för skeptikerna som oftast är "nya" själar och alltså inte upptäckt sin andlighet rekommenderar jag "kyss dem inte farväl" av alison dubois. ( denna bok gav inspiration till tv-serien medium)
och "hur man tar kontakt med andevärlden" av cassandra eason
jag vill inte ge mig in i en debatt med skeptiker om huruvida andevärlden eller liv efter döden finns,det är meningslöst,jag kan inte lägga fram bevis på bordet.jag kan bara referera till mina egna upplevelser samt andra andliga sökare.
hoppas att detta ger dig något att gå vidare på, silos. fortsätt ditt sökande. Ulf