Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintringsrum, Willab
          bergmanshelene
          Inlägg 19-09-2012, 18:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 69 166

Är det någon av er som har erfarenhet av Willabs övervintrings rum? Är det något att ha? Kan man montera det så att det blir något mindre, genom att inte använda alla rör i stommen? Jag inser att plastöverdraget då blir något för stort, men det kan man väl vika till. Jag går nämligen mot min första vinter i mitt orangeri och har inte så många växter att övervintra, ännu...

Är det en god idé att även köpa extra bubbelplast för att få ännu bättre isolering? Hur gör jag med golvet? Det är oisolerad kalksten över grus och stenmjöl.

Detta var mitt första foruminlägg confused.gif Det blir med säkerhet fler, detta verkar vara en källa av visdom.
          /Heléne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Niklas-73-
          Inlägg 29-09-2012, 09:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 41
          Medlem nr: 8 411

Jag har byggt ett i 10mm kanalplast rummet är 2x2m och 2m högt.med 75mm frigolit mot norrsidan och halva bredden mot öst och väst. I det har jag 2st 2kW värmefläktar den ena på elektrisk termostat och den andra på en annan fas och den inbyggda termostaten satt lite lägre så den bara går igång vid extrem kyla eller om den första skulle sluta fungera.samt två 120cm lysrörsramper med 2st 36W lysrör i varje.jag håller en min temp på 12-15C. detta har jag kört i 4 år och snittar ca 2000kW/h per år .
          /Niklas

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon