CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26)

Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening.
Med din logik fanns inte min whiplashskada under 9 år. I nio år gick jag med ständig smärta utan att någon kunde förklara varför. I januari i år fick jag en bedövning i en nerv i nacken och blev smärtfri i nästan två timmar. Det var först då det bevisades. Eller ja, kunde anas att alla mina problem berodde på en klämd nerv. Det var först när kirurgen öppnade upp min nacke och såg den klämda nerven, en bit på 1,5 cm som var alldeles tillplattad och missfärgad för att den satt inklämd inne i muskelhinnan, som det faktiskt bevisades att så var fallet. Men inte ens då bevisades det att mina problem berodde på denna nerv. Det gjordes först när nerven var frilagd och bedövningen släppt och jag märkte skillnaden.
Nu kanske du tycker att detta inte är samma sak. Men det är det faktiskt. Vissa saker finns bara, även om de inte kan bevisas.
Angående trådens ämne så tror jag att livet fortsätter efter döden, men jag har inga bevis för det. Kanske tror jag fel. Det lär visa sig.
Jag tycker inte att det är någon viktig fråga, för till styvene och sist är det ändå mitt liv just nu som är viktigast.
Redigerat av Anma: 30-09-2012, 10:26