Silos,
Svarar på din fråga vad jag själv har upplevt/varit med om ------- när vår jordiska kropp är slut, eller att vår tid, hur kort den än är, är slut, så söker sig vår själ till ljuset, kanske blir man mött redan just vid döden (har sett det ske) av våra kära eller andra.
I den existensen behöver vi ingen kropp -- har inga behov (mat, dricka. sex osv) utan vi är som ljusande ljusbollar innehållande hela vår hårddisk med oss, även kunskapen om ev. tidigare liv.
Jag har sett så många gånger dessa "ljusbollar" cirkla runt om en eller hos andra eller i olika byggnader.
Den jordiska skepnaden "lånar" de endast då de vill ge sig till känna och det är som en hologram o inte kan man se alltid hela personen, bara överdelen (mina upplevelser) och är de nyligen gått bort och vill ändå komma till en sörjande så har de med sig sin andlige ledare, eller annan som asisstans tills de har lärt sig hur tillvaron kommer att bli där för var och en.
Man är ofta familje-släktvis och man känner igen varandra trots detta illusion av en ljusboll.
Dom som inte går till ljuset, finns i ett ingermanland, en gråzon, som vi mediala kallar det. Där utvecklas man inte utan har samma behov och sammac dåliga sätt mot alla och flkera fattar inte ens att de är döda.....
Alla ni andra som tycker att jag bara "flummar", så låt det stanna vid det, jag svarade endast silos fråga. Om intresse finns så att inte störa så om ni har rfrågor så PM mig hellre, men vi gör inte detta till den absoluta sanningens tråd, men undra kan man, men ingen av oss vet helt säkert mer.......... :kompiskram
Som jag tidigare berättade har jag gått över den gränssen och det stämmer precis med de mer seriösa personer som skriver om detta. Dock var inte min tid över då, så det gällde att få ihop ett o annat innan man kunde fatta det hela........