Silos,
Kan inte ens ha tanken att allt det fina som vi samlat med oss, även de svåra läxorna har sin mening att vi lär oss av dem. Vi alla är på olika plan i den utvecklingen, därför blir det disputer, men var och en får tro på det de vill.
Vi träffas där en dag om inte har möjlighet att ses under livet. Man samlar med sig olika erfarenheter även att man inte har träffats, det är gott......
Min goa moster dog i februari, vi brukade ha mycket diskussioner om allting och även om religionen och hon tillhörde till den bibeltrogna kyrkobesökaren, så hon hade svårt att fatta det jag berättade till henne....
Under kurssen i våras hände en rolig sak. Jag hade framför mig en kurskamrat som berättade hur kvinnan hon såg, såg ut och hurudan hon hade varit i livet och att hon dog rätt hastigt...... jag satt tyst,som vi skulle, men sedan sade hon att damen ser konstig ut, kan inte förklaras, men likt en uggla....

. vår handledare kom fram till oss och frågade mig om jag kännt igen det den andra berättade...... javisst känner jag igen personen mycket väl. Läraren frågade mig att hon har nog kommit över rätt så nyligen? ---- ja, det stämmer, svarade jag, men nu undrar vi båda på hennes beteende... Läraren log åt oss och bad oss fråga om det..... Svaret kom med en undran .... men det ser ju ut som du har berättat till mig, tack för det! sade min moster till svars.
Hon hade bara inte väntat sig att det var så som jag hade berättat om till henne. Trots detta ville jag inte påverka hennes tro under hennes livstid. ..............