CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 15:52)

Som sagt, vi är alla olika och vi måste acceptera det. Utan att ha statistik tillgänglig är jag övertygad om att acceptansen för porrfilm generellt sett är betydligt högre hos män medans det är tvärtom hos kvinnor. Säkerligen har det med generna att göra, trots att inte filmen var uppfunnen när generna skapades. Män glor mer på kvinnor än tvärtom. Jag blir lite sur när man bara utgår från de egna värderingarna och mer eller mindre kräver att alla skall acceptera dessa. Lite inskränkt. Jag förväntar mig inte kvinnor skall kolla på porrfilm men det är ju bra om man känner till saken mer direkt så man vet vad man talar om. Som en del faktiskt gör men inte alla.
Det är märkligt att du blir sur och tycker att de som inte tycker som du är inskränkta. Det är inte första gången. De flesta har väl ändå sagt att de förstår att det finns ett visst behov av porrfilmer även om man inte själv har något behov av eller gillar det . Vems värderingar ska man utgå ifrån om inte sina egna? Acceptera eller snarare respektera andras värderingar kan man väl göra fast man tycker annat och det utan att ta för givet att folk inte vet vad de talar om. Det är knappast ett gäng nunnor du diskuterar med. Dessutom är det väl inget nytt att karlar i allmänhet är mycket mer sexfixerade än kvinnor.