Full version: Porrfilm
Sidor: 1, 2
mamamaggan
Ska det få finnas porrfilm ? Hur grov får den vara ? Är skådisarna med helt och hållet frivilligt ? Varför blir man porrskådis ? Finns det olika orsaker om man är man eller kvinna ?
Huggorm
Det är väll bra. Tänk all nya idéer man kan få där, saker som man aldrig skulle komma på själv rolleyes.gif
Cacki
Vilka svåra frågor du ställer även om de är intressanta.
Själv tycker jag så fruktansvärt illa om hela porrindustrin, så det är nog bäst att inte svara något alls....
Lokan
Om porren inte fyllde nån funktion så skulle den väl inte finnas?? confused.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Lokan @ 29-09-2012, 22:00) *
Om porren inte fyllde nån funktion så skulle den väl inte finnas?? confused.gif

Mord, inbrott osv fyller inte någon funktion men finns ändå......
Huggorm
Den mesta porren skulle vi nog klara oss bättre utan, men "Fäbodjäntan" är en viktig del av det svenska kulturarvet
xlxl67
CITAT (mamamaggan @ 29-09-2012, 21:29) *
Ska det få finnas porrfilm ? Hur grov får den vara ? Är skådisarna med helt och hållet frivilligt ? Varför blir man porrskådis ? Finns det olika orsaker om man är man eller kvinna ?

Visst skall det få finnas så länge det är lagligt.
Det är nog mycket droger och en del trasiga mäniskor som dras till branschen men säker också lika många extraordinära människor.
Orsakerna är nog samma o det är kvinna/man?
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 29-09-2012, 21:50) *
Det är väll bra. Tänk all nya idéer man kan få där, saker som man aldrig skulle komma på själv rolleyes.gif

Som att göra " det " hängande i lampkronan ? flirting.gif

Ja du Fäbodjäntan är väl en världskändis ? Ger en exakt bild av vad vi i Sverige menar med normal sex ? naughty.gif
skånepåg
Porr är så mainstream, när kommer super porren? =)
Filmerna ger en hel del tips, och alla vill nog testa det mesta ^^
Alla gillar vi olika wink.gif
mamamaggan
OK man kan få tips men kan man inte hämta det någon annanstans ?

Tror du att skådisarna har ställt upp helt frivilligt ?
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 29-09-2012, 23:06) *

Det är väll de stora pengarna som drar? Och det är ju ett av få yrken där kvinnorna tjänar mer än männen
skånepåg
Det är inte stora pengar längre wink.gif
Internet har konkurrera ut den branschen tongue.gif
Piccante
CITAT (mamamaggan @ 29-09-2012, 23:06) *
OK man kan få tips men kan man inte hämta det någon annanstans ?

tror det finns extremt stora skillnader mellan olika bolag/ regioner/ kategorier mm.

Med internets genomslag har "porrindustrin" (om den nu ens funnits?) minskat kraftigt. Idag betalar ingen för att logga in på porrsjater när det finns glada exhibitionister som vill skoja till det hemma och gladeligen lägger ut sina amatörfilmer gratis på nätet.

I USA har porraktörer egna fackförbund mm tror det är värre med billiga produktioner från östeuropa tex där trafficing förekommer korruption är mer utbrett.

skånepåg
Den bästa och finaste sidan/tidningen som vanligt är ju Cosmo wink.gif
http://www.cosmopolitan.com/sex-love/
Fråga olle och en annan har ju försökt sig på det bissarra och fina inom sex i svensk tv, men i den tidningen har ni de finaste och bästa tipsen wink.gif
Det är mycket man inte tänker på som kan göra så mycket wink.gif
turtles
Ska det få finnas porrfilm ? Varför inte
Hur grov får den vara ? Så länge det finns en efterfrågan på grova filmer så..
Är skådisarna med helt och hållet frivilligt ? I de flesta fall är dem nog det.
Varför blir man porrskådis ? tjejer vill nog ha uppmärksamheten o bli kända snabbt, killar är som de är..
Finns det olika orsaker om man är man eller kvinna ? ja det tror jag
Elisabeth-Västkustkolonisten
Om min sambo skulle komma hem ed en porrfilm eller porrtidning då skulle inte bara filmen åka ut utan även han med.
Att se en gubbe dreglar över en film, nej fy.....

Den som behöver det, lever inte i verkligheten utan i en korkad fantasivärld. Om dom skulle lära sig att prata med sin fru/tjej vore bättre
Ugglemormor
För min del är jag inte intresserad av det alls, tycker nog att ha fått nog av snusket som barn, sova i samma säng där föräldrarna "håller på", och inget fattade man då utom att man fick en olustkänsla.
Senare, när man inte sov längre i samma säng, vaknade man av att det var "fulligång" i föräldrarnas säng.

Barn borde inte bli utsatta för att se sådant hos sina föräldrar..... det är min mening........ tummenupp.gif
Man får en avesion mot det man sett när man växte upp.......
Aldrig i livet en porrfilm i mitt eget hem!!!!!!! ranting.gif
pejori
Tror nog den kan fylla en funktion för vissa grupper i samhället, ja.

För egen del, går porrfilm bort, då jag inte tänder på att titta på andra. dunno.gif
Hjortronsylt
Oftast mer upphetsande att kolla på än utföra i praktiken...
Vem tycker det är skönt att få en gigantisk k*k uppkörd stenhårt i rektumet liksom... Men nog blir man väl tänd av att se på skiten haha
Gita
CITAT (Hjortronsylt @ 30-09-2012, 21:30) *
Oftast mer upphetsande att kolla på än utföra i praktiken...
Vem tycker det är skönt att få en gigantisk k*k uppkörd stenhårt i rektumet liksom... Men nog blir man väl tänd av att se på skiten haha

Ganska intressant diskussion, själv tänder jag inte på könsorgan i närbild men tycker att spelet som så småningom leder fram till sex kan vara väldigt spännande.
På frågan om porr fyller någon funktion så är mitt svar "ja, säkerligen"
Gita
Gossen Ruda
Tja, varför skulle det förbjudas? Så länge skådisarna är med frivilligt. En god p-rulle kan vara underhållande men sen finns det skit också. Finns dock en massa fördomar där också, de som är mest emot porren är oftast de som har sett minst/inga filmer också.
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2012, 22:12) *
Tja, varför skulle det förbjudas? Så länge skådisarna är med frivilligt. En god p-rulle kan vara underhållande men sen finns det skit också. Finns dock en massa fördomar där också, de som är mest emot porren är oftast de som har sett minst/inga filmer också.

Det ligger ju liksom i sakens natur.... flirting.gif
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 30-09-2012, 22:28) *
Det ligger ju liksom i sakens natur.... flirting.gif

Förvisso men är det inte klyftigt att veta vad man inte gillar och varför? rolleyes.gif Bättre att hyra några filmer så man vet vad man spyr galla över.
Hjortronsylt
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2012, 22:43) *
Förvisso men är det inte klyftigt att veta vad man inte gillar och varför? rolleyes.gif Bättre att hyra några filmer så man vet vad man spyr galla över.

Ungefär som att tvinga nykterister dricka sig redlösa för att de öht ska kunna tillåta sig själva vara nykterister...
befängt argument.

herkules
lustigt, men detta fanns att läsa i aftonblaskan idag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15525207.ab

*Stintan*

Inte behöver man ha kollat på porrfilmer för att veta att man inte tycker det är ett dugg underhållande och att man inte har något utbyte av att se könsorgan och sexorgier i närbild. Tragiskt att en del tycks ha behov av det.
tomas99
nej.
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 01-10-2012, 08:11) *
nej.

Och det var svar på?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 08:01) *
Inte behöver man ha kollat på porrfilmer för att veta att man inte tycker det är ett dugg underhållande och att man inte har något utbyte av att se könsorgan och sexorgier i närbild. Tragiskt att en del tycks ha behov av det.

Vi har alla olika behov och olika behov för att uppfylla sina behov. Porrfilm KAN vara underhållande och ibland tom roande. Jag minns fortfarande Mazurka-filmerna som roliga, även om det kanske är tveksamt om de kan kallas porrfilmer.
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 08:41) *
Och det var svar på?

Rubriken så klart, är du avigt inställd till mej.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 08:47) *
Vi har alla olika behov och olika behov för att uppfylla sina behov. Porrfilm KAN vara underhållande och ibland tom roande. Jag minns fortfarande Mazurka-filmerna som roliga, även om det kanske är tveksamt om de kan kallas porrfilmer.

Ja det är tydligt det men i mitt tycke är det ändå tragiskt att en del har behov av porrfilmer för att uppfylla sina behov.

CITAT (tomas99 @ 01-10-2012, 08:50) *
Rubriken så klart, är du avigt inställd till mej.

Nej det är inte självklart eftersom TS ställde fler frågor i första inlägget. Det är väl brukligt, trodde jag, att man åtminstone läser det innan man svarar.

Varför skulle jag vara avigt inställd för att jag frågar vad du svarade på?
pejori

Kan lova dig, att jag vet exakt vad jag pratar om. (spyr alla över alltså)
Fortfarande tänder jag inte på att se andra ha sex.
Inte heller att titta på könsorgan. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Som sagt, vi är alla olika och vi måste acceptera det. Utan att ha statistik tillgänglig är jag övertygad om att acceptansen för porrfilm generellt sett är betydligt högre hos män medans det är tvärtom hos kvinnor. Säkerligen har det med generna att göra, trots att inte filmen var uppfunnen när generna skapades. Män glor mer på kvinnor än tvärtom. Jag blir lite sur när man bara utgår från de egna värderingarna och mer eller mindre kräver att alla skall acceptera dessa. Lite inskränkt. Jag förväntar mig inte kvinnor skall kolla på porrfilm men det är ju bra om man känner till saken mer direkt så man vet vad man talar om. Som en del faktiskt gör men inte alla.
Carl
Det finns Porr för smaker och tycken. Ibland kan det pigga sexlivet för båda parter. Kan säkert förbättra samlivet för många ung som gammal.
Huggorm
Är det någon som har aktuell siffror för hur könsfördelningen mellan porrkonsumenter är? Jag tror damerna börjar närma sig herrarnas nivåer nu nämligen.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 15:52) *
Som sagt, vi är alla olika och vi måste acceptera det. Utan att ha statistik tillgänglig är jag övertygad om att acceptansen för porrfilm generellt sett är betydligt högre hos män medans det är tvärtom hos kvinnor. Säkerligen har det med generna att göra, trots att inte filmen var uppfunnen när generna skapades. Män glor mer på kvinnor än tvärtom. Jag blir lite sur när man bara utgår från de egna värderingarna och mer eller mindre kräver att alla skall acceptera dessa. Lite inskränkt. Jag förväntar mig inte kvinnor skall kolla på porrfilm men det är ju bra om man känner till saken mer direkt så man vet vad man talar om. Som en del faktiskt gör men inte alla.

Det är märkligt att du blir sur och tycker att de som inte tycker som du är inskränkta. Det är inte första gången. De flesta har väl ändå sagt att de förstår att det finns ett visst behov av porrfilmer även om man inte själv har något behov av eller gillar det . Vems värderingar ska man utgå ifrån om inte sina egna? Acceptera eller snarare respektera andras värderingar kan man väl göra fast man tycker annat och det utan att ta för givet att folk inte vet vad de talar om. Det är knappast ett gäng nunnor du diskuterar med. Dessutom är det väl inget nytt att karlar i allmänhet är mycket mer sexfixerade än kvinnor.
Eva i Skåne
Det är ju skillnad på porrfilm och porrfilm confused.gif Ordet porr i sig ger negativa vibbar, men behöver inte vara detsamma som snusk (i mina ögon)
Jag har sett ett antal med min man när vi var yngre (i videons barndom). Det tror jag faktiskt att många kvinnor gjort, men däremot tror jag inte att en kvinna har nån behållning av att se en film för sig själv.
Det finns skitfilmer utan handling med bara dunkadunka och snaskiga närbilder thumbdown.gif men det finns också filmer med en handling där det byggs upp en erotisk spännning som övergår i sex och det tror jag kan vara filmer för vissa parrelationer.

För mig är det helt ok att den som vill se på porr gör det. Har man en relation tycker jag dock inte det är ok att den ene tittar om den andre är motståndare. Då får man ta hand om varandra

Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 17:12) *
Det är märkligt att du blir sur och tycker att de som inte tycker som du är inskränkta. Det är inte första gången. De flesta har väl ändå sagt att de förstår att det finns ett visst behov av porrfilmer även om man inte själv har något behov av eller gillar det . Vems värderingar ska man utgå ifrån om inte sina egna? Acceptera eller snarare respektera andras värderingar kan man väl göra fast man tycker annat och det utan att ta för givet att folk inte vet vad de talar om. Det är knappast ett gäng nunnor du diskuterar med. Dessutom är det väl inget nytt att karlar i allmänhet är mycket mer sexfixerade än kvinnor.

Jag menade rent allmänt och inte här på Odla. Det finns förbudsivrare ute i samhället.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 18:36) *
Jag menade rent allmänt och inte här på Odla. Det finns förbudsivrare ute i samhället.

Ok då tolkade jag lite fel. whist.gif
Piccante
CITAT (Eva i Skåne @ 01-10-2012, 17:41) *
Det är ju skillnad på porrfilm och porrfilm confused.gif Ordet porr i sig ger negativa vibbar, men behöver inte vara detsamma som snusk (i mina ögon)
Jag har sett ett antal med min man när vi var yngre (i videons barndom). Det tror jag faktiskt att många kvinnor gjort, men däremot tror jag inte att en kvinna har nån behållning av att se en film för sig själv.
Det finns skitfilmer utan handling med bara dunkadunka och snaskiga närbilder thumbdown.gif men det finns också filmer med en handling där det byggs upp en erotisk spännning som övergår i sex och det tror jag kan vara filmer för vissa parrelationer.

För mig är det helt ok att den som vill se på porr gör det. Har man en relation tycker jag dock inte det är ok att den ene tittar om den andre är motståndare. Då får man ta hand om varandra

Det finns fler forum än odla på nätet och min erfarenhet är att tex lesbiska kvinnor inte har något problem med porr. Deras sexualitet är ju lite kontroversiell då många inte tycker om den och det finns en attityd att de är avvikande. För många hbt-personer som växer upp i en miljö att deras läggning är "fel" så kan det vara befriande att få se att det finns en sexualitet som inte är heterosexuell.

Homo och bisexuella män verkar inte ha några betänkligheter alls fear.gif men så blir nog män mer upphetsade av visuella framställningar.

Sen finns det en liten tendens tycker jag i tråden att "kvinnor kan ha sett på porr men givetvis gillar de inte porr". För det finns en föreställning i patriarkala samhällen att kvinnor inte ska ha någon egen sexualitet eller tänka i dom banorna för det är oanständigt för dom...

Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 18:42) *
Ok då tolkade jag lite fel. whist.gif

Jag var nog inte helt klar med beskrivningen så det är ursäktligt.
ryss_борис
Det är otroligt hur begränsad de flestas biologiska kunskaper är...

Sanningen är att minst 95% av alla män i fertil ålder blir sexuellt upphetsade av att se avklädda attraktiva kvinnor i fertil ålder. Detta gäller oavsett hur mycket media/samhälle/folk etc försöker dölja det. Sen finns det många som döljer det, samt tycker det är skamligt och därför avstår, tycker det är moraliskt fel etc. Ni kan säga om och om igen att "sådan är inte min man" etc, men faktum är att de allra allra flesta män är sådana oavsett vad de/ni/alla andra tycker om det. De egenskaper som ger enorma fördelar evolutionärt förs vidare, så enkelt är det. För en kvinna som kan få barn bara ca 1g/år gällde det att hitta den bästa mannen för att få så bra avkomma som möjligt (för att avklomman ska överleva). För män, som kan para sig hela tiden, gällde inte detta - här lönade det sig istället att ligga runt så mycket som möjligt med så många kvinnor som möjligt, och män med dessa egenskaper var de som lyckades sprida sina gener, de andra blev utkonkurerade. Därför är män överlag "kåtare" än kvinnor. Ibland är svaret så enkelt - lär er evolution....

Tänker inte ge mig in i någon diskussion ang p-film, men de som tycker det är värt pengarna och ej tvingas in i det (alltså själva väljer det) anser jag göra helt rätt. Liv livet som du själv vill, så länge dina upptåg inte drabbar andra. Sen går det inte att komma ifrån att det alltid finns problem i form av ofrivillighet etc.

Motti
Vi råkade få en porrfilmskanal när vi köppte Canal plus hits och first ,och jag blir fruktansvärt upprörd av det jag såg ,allt handlar ju om mannens njutning !och man undrar just i vilken öppning på kvinna de ska annvända nästa gång .Motbjudande allt ihop tycker jag finns ingen ömhet eller kärlek i dom Porrfilmerna.O andra sidan har ju alla som medverkar valt det själva ! men jag tänder inte på den smörjan fy säger jag sick.gif
Hjortronsylt
CITAT (ryss_бори @ 01-10-2012, 21:58) *

Sanningen är att minst 95% av alla män i fertil ålder blir sexuellt upphetsade av att se avklädda attraktiva kvinnor i fertil ålder. Detta gäller oavsett hur mycket media/samhälle/folk etc försöker dölja det. Sen finns det många som döljer det, samt tycker det är skamligt och därför avstår, tycker det är moraliskt fel etc. Ni kan säga om och om igen att "sådan är inte min man" etc, men faktum är att de allra allra flesta män är sådana oavsett vad de/ni/alla andra tycker om det. De egenskaper som ger enorma fördelar evolutionärt förs vidare, så enkelt är det. För en kvinna som kan få barn bara ca 1g/år gällde det att hitta den bästa mannen för att få så bra avkomma som möjligt (för att avklomman ska överleva). För män, som kan para sig hela tiden, gällde inte detta - här lönade det sig istället att ligga runt så mycket som möjligt med så många kvinnor som möjligt, och män med dessa egenskaper var de som lyckades sprida sina gener, de andra blev utkonkurerade. Därför är män överlag "kåtare" än kvinnor. Ibland är svaret så enkelt - lär er evolution....

Väl skrivet!
Sexlusten är den starkaste driften som finns hos en människa. Fast till skillnad mot andra djur så utförs sex även för njutnings skull. Andra djur blir inte kåta av att se andra djur para sig. (Möjligtvis finns det undtantag) Men det har ju med hormoner att göra, de styr ju otroligt mycket!

CITAT (Motti @ 01-10-2012, 21:58) *
Vi råkade få en porrfilmskanal när vi köppte Canal plus hits och first ,och jag blir fruktansvärt upprörd av det jag såg ,allt handlar ju om mannens njutning !och man undrar just i vilken öppning på kvinna de ska annvända nästa gång .Motbjudande allt ihop tycker jag finns ingen ömhet eller kärlek i dom Porrfilmerna.O andra sidan har ju alla som medverkar valt det själva ! men jag tänder inte på den smörjan fy säger jag sick.gif

Även män kan ha svårt att kn*lla på beställning... Så tror faktiskt inte att männen har det så mycket bättre än vad tjejerna har alla ggr.
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 01-10-2012, 21:58) *

Tänker inte ge mig in i någon diskussion ang p-film, men de som tycker det är värt pengarna och ej tvingas in i det (alltså själva väljer det) anser jag göra helt rätt. Liv livet som du själv vill, så länge dina upptåg inte drabbar andra. Sen går det inte att komma ifrån att det alltid finns problem i form av ofrivillighet etc.

Vet inte hur du läser men är det någon som har påstått motsatsen?
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 23:21) *
Vet inte hur du läser men är det någon som har påstått motsatsen?

Med tanke på vad en del folk skrivit i tråden så verkade de inte känna till detta nej.
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 02-10-2012, 00:04) *
Med tanke på vad en del folk skrivit i tråden så verkade de inte känna till detta nej.

Tror att du underskattar folks kunskaper. happy.gif
Motti
Hur tänker ni nu!det är inte männen i Porrfilmerna som blir nersprutade av sperma eller som sväljer eller som har sperma hängandes i ögomfransar mm .Jag tycker det är så fruktansvärt förnedrande så det finns inte . Vad har det med kärlek och respeckt för varandra att göra ?inte ett smack .
Det har mest med förnedring att göra enligt min åsikt .
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2012, 00:08) *
Tror att du underskattar folks kunskaper. happy.gif

Det har väl aldrig skadat att påminna folk hur saker och ting ligger till? Speciellt i ett forum som detta där man fått läsa sådant som varit helt vansinne.

Motti
Jag har i alla fall svårt att tro att kvinnor tycker om att bli nersprutade med sperma i ansiktet i alla fall !kan inte se något verklighetsförankrat i det eller någon mening med det heller .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon