CITAT (Eva i Skåne @ 01-10-2012, 17:41)

Det är ju skillnad på porrfilm och porrfilm

Ordet porr i sig ger negativa vibbar, men behöver inte vara detsamma som snusk (i mina ögon)
Jag har sett ett antal med min man när vi var yngre (i videons barndom). Det tror jag faktiskt att många kvinnor gjort, men däremot tror jag inte att en kvinna har nån behållning av att se en film för sig själv.
Det finns skitfilmer utan handling med bara dunkadunka och snaskiga närbilder

men det finns också filmer med en handling där det byggs upp en erotisk spännning som övergår i sex och det tror jag kan vara filmer för vissa parrelationer.
För mig är det helt ok att den som vill se på porr gör det. Har man en relation tycker jag dock inte det är ok att den ene tittar om den andre är motståndare. Då får man ta hand om varandra
Det finns fler forum än odla på nätet och min erfarenhet är att tex lesbiska kvinnor inte har något problem med porr. Deras sexualitet är ju lite kontroversiell då många inte tycker om den och det finns en attityd att de är avvikande. För många hbt-personer som växer upp i en miljö att deras läggning är "fel" så kan det vara befriande att få se att det finns en sexualitet som inte är heterosexuell.
Homo och bisexuella män verkar inte ha några betänkligheter alls

men så blir nog män mer upphetsade av visuella framställningar.
Sen finns det en liten tendens tycker jag i tråden att "kvinnor
kan ha sett på porr men givetvis gillar de
inte porr". För det finns en föreställning i patriarkala samhällen att kvinnor inte ska ha någon egen sexualitet eller tänka i dom banorna för det är oanständigt för dom...