Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematis inför höst och vinter, Vilka åtgärder gör ni?
          -Linda-
          Inlägg 23-08-2012, 19:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 53 984

Hur gör ni för att optimera att klematis mår bra under hösten och vintern och förhoppningsvis växa så det knakar till våren?
          Täckning, gödsel osv?
          Jag har klematis ur alla beskärningsgrupper och är såklart intresserad av alla tips!!

Med vänlig hälsning, Linda

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ugglemormor
          Inlägg 04-10-2012, 11:51
          Länk hit: #2

Gäster

OK, kerstin,

Då missförstod jag det hela, men då ber jag maken att gräva ner den så fort han blir synlig här hemma.

Det är första året som myrorna har gått i den baljan, har haft den många år och använt den till olika växter, men den myrinvationen var enorm, hur han än försökte ta död på eländet så gick det inte.
          Ska nog placera den på ett annat läge nästa år och som det ser ut nu så kommer jag nog enbart ha säsongsblommor, dahlior eller liknande i den

Mindre Liljeväxter kanske inte klarar sig i den?.
          Den är så himla stor att det kan bli vackert med en fin "konfekti" av olika växter och sen slippa besväret att vinterskydda den, när det finns en hel del som jag måste pyssla om innan vintern....
          Började lite smått, men som du vet, ligger jag nu rätt risigt till, men ska in så fort det går, men inte i våran landsting, finns inte kompetensen
          Var så sugen att plantera lökar (inte i den nu) men nu får det vänta tills man kan.......

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 15:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon