Är samma här. När hösten kommer och det blir kallt och grått ute och blött och kladdigt så tappar jag all trädgårdslust. Jag får verkligen ta mig i kragen för att ens orka vattna tomaterna, gurkan, amplarna som fortfarande är på G och för att få ner lite lökar eller rensa bort lite vissnat i rabatter som faktiskt fortfarande är fina om man bara tar bort lite vissnat.
Det är liksom synd för på hösten kan man ju göra så mycket bra, dela perenner, göra nya rabatter av sånt man hittar på höstrean osv.
Men det är liksom inte kul när det regnar, eller nyss har regnat så allt man håller på med är blött, eller kallt, eller för den delen mörkt .Man hinner ju inget på vardagskvällar heller även om det är torrt, för det blir ju kolsvart så tidigt...samt så är det kallt.
Den blöta sommaren har inte heller varit så kul många gånger, men det har i vart fall varit varmare och ljust så då kan jag sätta på mig regnställ och stövlar och ändå utan allt för mycket svordomar få en del gjort. Får ju ändå tänka på att jag sluppit vattna allt nyplanterat jag satt i år, nåt att glädjas åt i vart fall, men när mörker och kyla kommer då försvinner all lust faktiskt.
Helén
--------------------
Helén Zon 2, utanför Stockholm
|