Jag tror att D-vitaminet är inte precis i topp efter denna sommar, och regnandet kan göra nästan vem som helst lite nere. Jag kollade mina blodprover i augusti o då var allt ok, men då hade jag ännu inte så ont som nu.
När vädret är så regnigt så påverkar det även värken om man har de beskymmer. vintern har varit jobbig för mina fingrar, men brukar inte ha ont alls på den ljusare årstiden, så att nog har vi alla fått lite släng av detta regnandet.
Förra hösten kom jag hem ung. denna tid fr. förra operationen och det var mycket varmare och soligare, och innan jag fick komma hem, gav personalen en rullstol till min make när han kom på besök med förmaning att ta mig ut i solen.
Kanske ide att göra en koll på sina blodvärden så man utesluter bristerna där och ingen dum ide alls att ladda med lite extra fr. hälsokost/apotek för orken.
Jag får/fick knappt inget gjort, men när jag blev för trött att se på oredan så "tvingade" jag mig att börja i någon ände och sen blev det gjort lite i taget, men nu finns endast en normal städning, men den får maken ta när han anser det nödvändigt, säkert under tiden jag är borta.
Hann dock gå igenom mina garderober, växter och det dagliga med gojan, men har även dålig samvete att det finns mer som han inte kan ta, utan mig........
Att sätta upp delmål, funkade inte, blev bara mer deppig, men nu känns det jag gjort bra och just nu är jag mest sängliggande så vad gör man?
Jag delar fullt er allas frustration, men jag tror även att man bör väl inte vara lik sina föregående anhöriga med städ och sånt. Nog var det nörvändigt kanske då med småbarn+hemma mamma, men nu har man inte samma krav ........... till slut sätter man bara igång med något o är nöjd med det .........