CITAT (ryss_бори @ 12-10-2012, 01:49)

Faran är inte att skolan informerar, faran är att skolan i hopp om att minska antalet rökare överdriver faran (det är redan tillräckligt skadligt som det är, man behöver inte hitta på saker för att få det att låta värre), och därför får det motsatt effekt.
Är man väl medveten om riskerna, kan jag tycka att folk ska ge fan i att påtala hur dumma rökare är. Det är väl för helvete upp till den enskilda individen att utvärdera för- och nackdelarna med just rökning.
Jag personligen dör hellre vid 70, och har ett jävligt roligt liv, än blir 100 och lever halvtråkigt, och jag är övertygad om att alla vettiga individer känner samma sak. Alltså får man utvärdera själv huruvida det är värt att röka/inte röka/sluta röka efter ett tag etc.
Vilka rökrelaterade hälsorisker känner du till?
Vad är det dom hittar på?
Du skriver så här "Jag personligen dör hellre vid 70, och har ett jävligt roligt liv, än blir 100 och lever halvtråkigt, och jag är övertygad om att alla vettiga individer känner samma sak."
Tyvärr är det inte så livet fungerar. Dom flesta som blir sjuka av rökning är inte friska tills dom plötsligt dör. Det kan bli 40 år av lidande för en del. Min pappa, min första killes pappa, min andra killes pappa och min sambos pappa dog av rökning. Alla fyra i olika sjukdomar och med olika längd på lidandet och antalet sjukdomar.
Redigerat av Christa: 12-10-2012, 06:17