så sant, Stintan ....... det är ingen garanti att få leva längre som icke rökare, det finns annat som man kan råka ut för....
gnon49 .... inte missunnar jag dig det du gillar och vill ha i ditt liv, du kan även leva till 100 och ha det gott, känner till flera sådana personer. Men det är nog inte ok att utsätta andra som inte mår bra av röken, men du verkar ju veta det också......
cacki,
- det du beskriver har jag också tänkt på. det finns massa olika dolda saker/sjd i dessa länder som vi inte är vana vid. Jag kommer att inte åka dit i alla fall, finns väl något vettigt att se sig omkring på närmare håll.
--- Det är ju osäkert även att bli opererad för risken finns att man får en bakterie och det finns ingen bot.
Det är att välja mellan pest o kolera i sådana fall, men är man tvungen att lägga sig i händerna på vårdpersonalen, så hoppas man dock att det går vägen.
Det är för sterilt i vårt vardagsliv, föredrar lite skit i hörnerna än kliniskt rent och vi skiter utan kvak-kvak, finns ju fönster att öppna och vädra i sådana fall.
Jag tål inte strålningen fr. mobiler därför använder jag den "sladden" som förlängning. Bättre än så kan jag inte göra.....
Parfymer kan vara ett gissel, maken tål inte starka dofter, så man väljer att avstå till vardags och samma gäller deodoranter......
Men trots riskerna med all missbruk, dömmer jag inte andra för det är inte mina val utan deras ........

Jag är ju inte bättre själv, kanske något i min omgivning inte tål det jag inte har tänkt på.....
Redigerat av Ugglemormor: 12-10-2012, 09:26