Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flytt och skadedjur
          Micro
          Inlägg 14-10-2012, 23:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 77 208

Hejsan!

För några dagar sedan så insåg jag att jag hade faraomyror.
          Blev aningens besviken för jag vet vilket helvete det är att få bort.

Kontaktade hyresvärden direkt så anticimex kommer imorgon, och hoppas att det ska hjälpa.

Har sedan en tid tillbaka tänkt att flytta, och nu undrar jag om någon vet om man bör tänka på något?
          Jag vill ju inte få med mig myrorna dit jag flyttar. Om man råkar få med sig en myra kommer den då att skapa ett nytt bo och det sätter sig i dne nya lägenheten eller måste det vara en drittning?
          Någon som har stött på det här innan eller vet något?

Stort tacksam för all input!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Micro
          Inlägg 15-10-2012, 20:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 77 208

Passade på att fråga anticimex när de var här idag.

För er som kanske råkar på samma problem som jag har haft så svarade de såhär:

"Ska du flytta och är osäker på om du har myror, gå igenom dina lådor och saker och kolla så att du inte har några bon där. Risken är liten eftersom de oftast bor i sprickor i kök eller badrum, men kolla utifall att. De kan också bo i mat så frys in torrvaror som klarar det, till exempel havregryn och släng äpplen och dylikt. De myror du ser är arbetarmyror och de skapar inga bon, det är det drottningarna som gör, så risken att du får med dig några är liten så i nästan alla fall så kommer det gå smärtfritt"

smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 15-10-2012, 21:07
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Micro @ 15-10-2012, 21:29) *
          Passade på att fråga anticimex när de var här idag.

För er som kanske råkar på samma problem som jag har haft så svarade de såhär:

"Ska du flytta och är osäker på om du har myror, gå igenom dina lådor och saker och kolla så att du inte har några bon där. Risken är liten eftersom de oftast bor i sprickor i kök eller badrum, men kolla utifall att. De kan också bo i mat så frys in torrvaror som klarar det, till exempel havregryn och släng äpplen och dylikt. De myror du ser är arbetarmyror och de skapar inga bon, det är det drottningarna som gör, så risken att du får med dig några är liten så i nästan alla fall så kommer det gå smärtfritt"

smile.gif

tummenupp.gif Bra råd det där...

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 23:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon