Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Rudan har lämnat vassen efter en veckas självvald bortavaro. Lugnare nu här när den ena bråkstaken tydligen fått respass, ett par månader för sent. Frågan är hur länge det dröjer innan han är tillbaka med fjärde nicket? En kvar...
Men nu skall vi vara glada.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Man kan diskutera detta i evighet för jag tror ingen vill ge sig. För mig har han eller hon inte ett dyft med könsroller att göra, det handlar bara om biologi och fysiologi. Det är störtlöjligt att prata om att hen föder barn exempelvis. Det är enbart ett kvinnligt privilegium. Nu är vi visserligen väldigt OT från mitt ursprungsinlägg men i det här fallet gör det inget.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
CITAT (Gossen Ruda @ 16-10-2012, 10:19)
Man kan diskutera detta i evighet för jag tror ingen vill ge sig. För mig har han eller hon inte ett dyft med könsroller att göra, det handlar bara om biologi och fysiologi. Det är störtlöjligt att prata om att hen föder barn exempelvis. Det är enbart ett kvinnligt privilegium. Nu är vi visserligen väldigt OT från mitt ursprungsinlägg men i det här fallet gör det inget.
Fast säger man "hen föder barn" så har man ju missuppfattat vad hen står för.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson