Jag vill också ha mer trädgårdsprat. Inland tycker jag skriver i massa trådar så jag tänker att andra tänker att "hon har nog inget för sig", men jag tycker det är intressant. Speciellt nu när det blir åt hösten så tunnas trådarna ut, men jag tänker hela tiden på trädgården och kikar på odla varje dag.
En sak jag tycker kan förbättras är utrymmet för bilder. Jag tänker många gånger att jag VILL lägga in lite bilder på trädgården eller nån speciell växt eller som i går i tråden " vad blommar nu", men max-utrymmet får vara 1000K och det är ett väldigt jobb att lyckas förminska bilderna till så pass liten storlek att man får med det man vill. Många gånger faller det på att jag har inte tid att förminska ner bilderna. Jag kan förstå att man inte har rum för hur stora bilder som helst men lite mer utrymme än 1000K i ett inlägg vore tacksamt.
Odla finns ju på FB men det är inte så väldigt mycket aktivitet där, och dessutom gillar jag denna form av forum bättre. Lättare att söka i och få överblick över inlägg.
Men Allt om trädgårds forum är känt av många fler, fast jag tycker det är sämre. Kanske behövs mer reklam helt enkelt, men reklam kostar ju.
Idéen med att alla ska skapa en tråd har jag faktiskt missat, men det är en bra idé som kanske skulle lanseras högst upp i forumet under en period.
Helén
--------------------
Helén Zon 2, utanför Stockholm
|