CITAT (kerstin z5-6 @ 25-10-2012, 23:27)

Vilket är ditt specialintresse Piccante? undrar nyfiken

Jag känner lite så också att man inte vågar starta trådar för att diskutera det man gillar av flera anledningar
1 - man känner sig tjatig. Att folk tröttnat på en.
2 - ingen annan eller få har just intresse för samma som jag.
3 - man skriver om extremt ovanligt som kanske folk inte vågar skriva eller känner att dom inte har kunskap om.
4 - man kanske blir bedömd, typ fy vad töntigt eller oj men vilken växt snobb denna person är.
Själv skulle jag i oändlighet kunna diskuterar trachycarpus-palmer, kryddor och medicinal växter, asiatiska växter (nytt intresse), växter från mellan östern, bananplantor, exotiskt, citrus, frukt/bär, klimat, olika stilar m.m.
Sedan skulle jag vilja se fler bild trådar, lite nu på hösten och vintern kanske. Skulle vara kul att se växter som ''växer i fel klimat'' men som ändå klarar sig. Och bilder från folksträdgårdar med olika stilar.
En vad har du gjort idag typ tråd för trädgård skulle vara kul, där kan man skriva lite vad som som händer. Eller varför inte starta bild trådar för olika områden/växttyper/kategorier/trädgårdstyper typ en för kryddväxter en för krukväxter en för azalea en för rosor typ.
Sedan går väl aktiviteten ner nu under höst-vinter.
CITAT (Piccante @ 25-10-2012, 23:41)

Jag har väldigt lite plats för t.ex. "krukväxter"
Den platsen tar jag
Redigerat av Alexander-VG-zon3: 25-10-2012, 22:50