CITAT (solbrud @ 26-10-2012, 20:38)

... drar mig oftast för att ställa frågor själv av rädsla att bli illa bemött vilket skrämmer mig från bråk i andra trådar....
Upplever du det som att det är bråk i trådar även här på trädgårdssidan? Själv tycker jag inte det men kan ju ha missat nåt. För man ska verkligen inte behöva vara rädd att bli illa bemött!
Jag är lite periodare när det gäller forumet, ibland skriver jag mycket kommentarer och sen kan jag tappa lusten en tid, men jag läser alltid
En annan sak som jag undrar är om det bara är jag som tycker att har
för många olika avdelnngar i forumet? Nu har det kommit en ny om Kolonilotter & Stadsodling. Jag förstår inte riktigt vitsen med det. "Problemet" med att odla en morot tex skiljer sig ju inte åt om man odlar på villatomten, på kolonilotten eller i en pallkrage, eller för all del i en kruka på balkongen.

Eller inlägget för en tid sedan om någon som just skaffat kolonilott. Den var full med tistlar och frågan var Hur blir jag av med ogräset? Och hur jordförbättrar jag? (eller nåt liknande) Var ska en såmn fråga ställas, Kolonilottavdelningen? Ogräs och skadedjur? Jord & gödsel?
Själv har jag inte kolonilott och kommer kanske att missa en del intressanta trådar för att jag glömmer bort att besöka den avdelningen...
Kan tänka mig fler avdelningar som skulle kunna slås ihop också.
Några indelningar vill jag ha, men för många blir lite plottrigt.
Eller vad tycker ni?