CITAT (solbrud @ 26-10-2012, 20:38)

Jag håller med Helen, jag vill också vara mer aktiv med bilder men det tar sån tid att förminska så jag ger upp, känner att så lång tid har jag inte över och så kul är den tekniska biten inte. Jag har gett upp när det gäller att skapa album här tyvärr.
Jag är också mest intresserad av trädgårdstrådar men drar mig oftast för att ställa frågor själv av rädsla att bli illa bemött vilket skrämmer mig från bråk i andra trådar.
Jag som inte haft trädgård länge önskar också när jag väl ställer frågor att fler svarar. Jag är inte ute efter proffsråd utan bara andras erfarenheter. Många kan läsa men få svarar. Tänk på det att för den som frågar är alla svar viktiga.
Jag är ofta inne här och läser andras trådar och lär mig massor.
Utan detta forum hade jag nog inte vågat att fröså så mycket perenner som jag gjort sista året. Andras svar har varit jättebra för mig.
Så på sätt och vis så har jag många här att tacka för att jag i somras hade jättemånga nya frösådda växter. Dessutom så har jag tagit del av andras länkar samt fått frön av flera personer. TACK!
Fråga på du bara säger jag. Jag tycker man väldigt sällan blir illa bemött i trädgårdstrådarna, tvärtom så verkar det finnas hur mycket tålamod som helst.
Men ja bilderna är ett bekymmer. Tidigare hade jag i min gamla dator ett bra windowsprogram Microsoft Prictor Project tror jag och där var det toklätt, men sen har det blivit svårare med nya datorer (som programmet inte funkar i) och ja nu har jag en Mac och där har jag ännu inte hittat något riktigt bra program. Det finns ett som går att förminska dem i men det är tidskrävande.
Helén