Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snarka ...., Hjälper snarskena ??
          jaj-51
          Inlägg 02-11-2012, 15:52
          Länk hit: #1

Gäster

Någon som har erfarenhet av snarskenor ?
          Hjälper de? Svåra att vänja sig med?

Billiga fins på apoteket och dyra via tandläkaren.

Undras

Redigerat av jaj-51: 02-11-2012, 15:54

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 02-11-2012, 18:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

En snarkskena bör göras av en tandläkare och om tandläkaren/läkaren anser att den kommer att göra nytta.

Den kan bara göra nytta om dina käkar kan " röra " sig tillräckligt d v s det måste finnas utrymme för skenan att göra nytta.

Har man för oflexibla käkar gör den ingen nytta iaf är det vad jag fått veta av läkare och tandläkare.

Om man skulle ha rätt sorts käkar så kanske en skena kan göra nytta. Vet folk som skickat efter skenor , man värmer dem tydligen innan man använder dem för att de ska anpassa sig efter just din mun , men de har inte haft någon större nytta av dem.

Om man snarkar mycket så bör man söka läkare och få profesionell hjälp är iaf min åsikt. Snarkandet kan göra att personen i fråga inte får någon bra sömn , det brukar också förekomma andningsuppehåll när man snarkar och då får man varken en bra sömn eller bra syresättning .

Har en man som sover med en mask ansluten tll en " snarkmaskin " eftersom hans käkar inte var tillräckligt flexibla för skena. Han sover mycket bättre nu och framförallt har han inte längre c:a 50 andningsuppehåll i timmen och somnar inte när han sitter still på eftermiddagarna.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          pejori
          Inlägg 02-11-2012, 18:59
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (mamamaggan @ 02-11-2012, 18:55) *
          En snarkskena bör göras av en tandläkare och om tandläkaren/läkaren anser att den kommer att göra nytta.

Den kan bara göra nytta om dina käkar kan " röra " sig tillräckligt d v s det måste finnas utrymme för skenan att göra nytta.

Har man för oflexibla käkar gör den ingen nytta iaf är det vad jag fått veta av läkare och tandläkare.

Om man skulle ha rätt sorts käkar så kanske en skena kan göra nytta. Vet folk som skickat efter skenor , man värmer dem tydligen innan man använder dem för att de ska anpassa sig efter just din mun , men de har inte haft någon större nytta av dem.

Om man snarkar mycket så bör man söka läkare och få profesionell hjälp är iaf min åsikt. Snarkandet kan göra att personen i fråga inte får någon bra sömn , det brukar också förekomma andningsuppehåll när man snarkar och då får man varken en bra sömn eller bra syresättning .

Har en man som sover med en mask ansluten tll en " snarkmaskin " eftersom hans käkar inte var tillräckligt flexibla för skena. Han sover mycket bättre nu och framförallt har han inte längre c:a 50 andningsuppehåll i timmen och somnar inte när han sitter still på eftermiddagarna.

Håller med där.
          Tror inte på universal som du skickar efter, utan en personlig skena gjord av proffsen.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Inlägg i den här tråden
          jaj-51   Snarka ....   02-11-2012, 15:52
          skånepåg   De ska hjälpa och hade jag bara haft en sån till e...   02-11-2012, 17:22
          Ugglemormor   Jag fick en dyr hos tandläkaren, men den var också...   02-11-2012, 17:27
          Suz   Hej! Min käre gubbe snarkade så ungarna kom up...   02-11-2012, 17:46
          Huggorm   Finns det universal att köpa, eller måste de göras...   02-11-2012, 18:33
          jaj-51   Finns det universal att köpa, eller måste de göras...   02-11-2012, 18:47
          Huggorm   Googla på snarkskena fins massor universa. Biligas...   02-11-2012, 19:31
          Gossen Ruda   Snarkskena? Jag har en bettskena för jag upptäckte...   02-11-2012, 18:44
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag vet bara dom som har andningsmask mot snarknin...   02-11-2012, 18:50
          skånepåg   Ett gammalt beprövat medel av pigor förr är att sy...   02-11-2012, 20:26
          Motti   Jag vill se bevis på att antisnark hjälper !ju...   04-11-2012, 01:36
          jaj-51   Jag vill se bevis på att antisnark hjälper !ju...   04-11-2012, 01:51
          Monaxe   För att få hjälp med snarkningar behöver man först...   04-11-2012, 02:05
          Motti   Ja all sin da !hur ska man veta vem som snarka...   04-11-2012, 02:12
          Monaxe   Ja all sin da !hur ska man veta vem som snarka...   04-11-2012, 02:22
          Wilmer   Sambon gjorde först en mätning via företagshälsovå...   08-11-2012, 02:10

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 05:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon