CITAT (Huggorm @ 30-10-2012, 23:38)

Jag hälsade på en kaja idag, en stackare som hade skadat ena foten. Tvärtemot mina principer stannade jag på burger king på vägen hem, och den kom och satte sig på backspegeln. Jag hissade ner rutan och matade den med pommes frites, som den gärna tog ur handen. Jag hade nästan dåligt samvete, det är väll ännu sämre mat för en kaja än för människor. Men har man bara en fot är det nog jobbigt att skutta omkring i gräset och leta efter mask. Flyga kunde den i alla fall utan problem.
Den måste ha varit väldigt tam "min" kaja har börjat förstå att jag inte är farlig och det har väl råkan lär den...
Pommes i sig är nog inte så skadligt i små mängder men saltet däremot kanske inte är så bra,vi får väl hoppas på att den fick en slurk cola av någon annan...
Det finns nog ganska så många kajor som har defekter,här fanns en halt kaja förra året men den har jag inte sett i år,däremot kommer "Vingakaja" hit dagligen och den har en hängade vinge men även den flyger obehindrat,det är nog bara vi människor som springer till doktorn när vi har en f*s på tvären...
Idag har råkan varit här som vanligt och den har ätit en och en halv pannkaka,käkat ostbitar och tittat på när jag har städat balkongen.
Den är inte ens rädd för grovdammsugaren som väsnas ganska så duktigt.
Egoist är den också,för all mat skall vara till råkan och inget till dom andra,fråga kajan som försökte sig på att äta samtidigt med råkan...
Samtidigt förstår jag råkan,för varje gång den lättar med en massa mat i munnen,då flyger kajor och skator efter och troligtvis försöker dom ta maten ifrån råkan.
Råkans stämband är nog inte helt okej för den har fortfarande ett väsande ljud och inte det vanliga kraxande ljudet,kanske därför den är ensam...
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13