Den gröna planteringen var fantastiskt fin. Jag vill ha en naturlik plantering, så då tycker jag att det blir för mkt med skarpa kontraster med både olika färger och olika växtform. Ton-i-ton och olika former känns egentligen mer rätt, men sen vill jag ha in lite spänning.
Det är en rätt speciell plats. Gången in till entrén in på tomten längs med långsidan av huset, 12 meter med hög sockel till vänster. Grannens enplanshus till höger ligger tätt inpå, deras tomt är upphöjd en halvmeter.Huset ligger på snedden så i början så är ytan bara 4 meter bred, sen öppnar den upp sig till 20 meter brett. Så ytan är lite som en ravin som öppnar upp sig. Planteringen måste ha lite höjd och dramatik, och tydliga fokus, för att husen inte ska ta för mycket fokus. Gräsen och idegranen kommer ge den stabiliteten, sen tänker jag att den gula färgen mot den blekblå ger kontrasten och tydligheten.
Jag funderar på ett litet körsbärsträd, i den bakre delen mot grannen
så här såg det ut när jag grävde i våras. Allt till vänster ska vara grusgång, funderar på klippta idegranar till vänster. Månskensrabatten ska spela ut till höger.
grang_rden_smal.jpg ( 51.3k )
Antal nedladdningar: 5