CITAT (Motti @ 07-11-2012, 20:27)

Som jag ser det så bör vi köpa svenskt kött så mycket vi kan !annars lär vi bara få tag i impoterat kött i framtiden och med dom riskerna det innebär smitorisker mm .Här har vi ju stenhård köttkontroll i alla fall och hög kvalitet !Vist kan Brasiliansk oxfile smaka bra men är det rimligt att vi ska impotera kött från andra sidan jordklotet när vi har köttdjur här ?Vi har massor med Lamköttsproducenter i Sverige ändå ligger det lam från Nya Zeeland i våra köttdiskar !Om vi slutar köpa svenskproducerat kött så lägga ju köttdjursproduktionen ner här till slut om ingen vill köpa vårt svenska kött och då blir vi ju helt beroende av andra länder !
Nu är det nog så att vi även har en stenhård kontroll av det kött vi importerar, så det där med smittorisken kan vi nog glömma. Ur djurens perspektiv så tror jag faktiskt att de köttdjur som kan ströva fritt året om har det bättre än de svenska. Vad tror du?
En av mina bröder är kock och han hävdar bestämt att världens bästa nötkött produceras på Irland.
Gita