grus är inte så farligt, du behöver ju inte göra så stort markarbete om man bara ska promenera lite. En markduk och ett släp singel (0,5 kubik) räcker till en 10 kvm. Men då krävs det ju bil med dragkrok och ett släp. Vi ska ha hem 10 kubik och frakten för det är 900kr, sen är det 550 per kubik.
men jag tror att det kan bli bra utan grus. enkla betongplattor går ofta att får tag på gratis mot avhämtning, kan bli superfint för gångar med lite grus eller timjan mellan plattorna.
Eftersom häcken bara är på två sidor tycker jag att du ska täcka för det lilla staketet och sockeln på huset. En sån låg gren-matta på rulle som de säljer på byggvaruhusen kan få det att se ombonat ut, det på hela sockeln och knutet mot staketet är billigt och ger en perfekt backdrop för en liten cirkel med indisk prägel, en svart fågeldamm, en spegel och lite ljushållare i glada färger...
Platsen för den gamla rabatten hade varit ett ultimat läge för en kruktrappa, lite enkla hyllor i olika höjder som knyter an till trappan och ger ett fint ställe att stå och pyssla. Går ju att bygga upp med saker man kan hitta på återbygg eller loppis.
Jag tänker fyrkanter, och att man ska få fina utblickar från balkongen och uteplatsen. De jag ritat in är rabatter, sen är kanterna fria. Grus eller stenplattor. Växterna trivs ändå bättre om de inte är upptryckta mot häcken, och får mer sol. Då finns det också plats att ställa krukor på rader mot häckarna.
ett litet, litet träd tycker jag att det finns plats för. kanske med en stol eller bänk under
flaxred.jpg ( 84.99k )
Antal nedladdningar: 2