CITAT (adilovan @ 14-07-2012, 20:44)

Har senaste dagarna blivit tvungen att plocks bajs i min trädgård.

Det är icky-bicky-bläää! tycker både jag och tvååringen som trampat i det. Snittar på tre per dygn, morgon och kväll. Känns som ett från skymning till gryning djur.

Det bor (minst) en sån här under mitt fläderträd. Är det min bajsmaskin? Jag vräker ogärna ett djur, men jag vill ha ett rumsrent om något! Vad äter en igelkott, vad gör den för nytta/skada?
Hej
fick du iväg ngn bild till Naturhistoriska i somras? Jag är fortfarande nyfiken men inte så hemma på att fota och skicka bilder. Annars kunde jag bidra med den hög som ligger på det nät jag spänt över vitloksbädden just för att slippa kattskrällen krafsande där. Ngn hund kan inte komma in på vår tomt men kattfan slinker ut under näten. Läste i tråden om alfakatter som beter sig så o i så fall får det bli ........... om jag ser fanskapet. För hur mckt pengar skall jag behöva lägga ut på nät för att få ha mina odlingar i fred o grannar det bekvämt att bara släppa ut kattmonstren. Vi bor i ett tättbebyggt villaområde inte på landsbygden där det kanske kan vara befogat med utekatter.