Jag ids inte bry mig faktiskt.

Vi har ett grannpar vars äldre dotter (utflyttad och enbart på sporadiska besök) kommer hit och domderar ibland. Man står helt frågande...
Vi har ett multifunktionshindrat barn samt att jag själv har en sjukdom som gör mig muskelsvag och trött, vi håller på att renovera huset samt att orken är lagomt stor många gånger. Men hon kommer hit och kommenterar att det ligger saker på vår bro m.m och förra gången var jag bara tvungen att säga åt henne att vi gör så gott vi kan med den tid vi har och att det är oförskämt att säga sånt där till människor. Hon blev tyst en stund tills hon trängt sig in, ja, just det, trängt sig in i köket och kommenterade färgen på köksluckorna. Alltså, vart får människor sin energi ifrån att hålla reda på andra människor? Alla frå väl ha det som dom vill, göra som dom vill så länge det inte är en sanitär olägenhet.
Skulle aldrig drömma om att försvara en vän för att dom inte tagit hand om äpplena, bara säga att folk får göra som dom vill och att det kan finnas en anledning till att dom inte hunnit, orkat, idats el dyl. Låt folk leva är min paroll, man kan inte styra andra!