Silos,
Gott att höra att du mår bra med ditt........
Jag har nog blivit utkastad ur varje församling i denna by under årens lopp, ville inte åka dit o baka bullar utan prata och diskutera, men se... det passade sig inte .... nähä! Vad passar sig då då???? Inte ville jag döpa mig heller, det hade min mor gjort, visserligen en nöddop, men det räckte till mig. Då åkte jag ner vid nästa gudtjänst näst längst ner i församlingen..
Inte visste jag att man bedömdes efter att de "verkligt troende" var mer värda än jag.......
Jaha, man bedöms det man vill /inte vill vara med om??? Det var sista gången för min del i den församlingen.
Detta var under perioden då jag var ny i byn och sökte mig till olika sorters människor.....
Jag lärde mig åter tro på det jag gjort hela mitt liv, en bit av det stora hela fanns innom mig, inte på utanpåkrimset.
Jag passade inte till bullbak och städ, men då som ung kunde jag inte fatta bättre och jag behövde inte den sorterns gemenskap.
En del trivs med det och andra inte, men man är ingen förlorare för det.
Jag fann gemenskapen bland byn konstnärer och tillsammans med kommunens hjälp kunde vi starta ihop en konstnärsgrupp.
Det var nog i skolan jag läste något ur bibeln och kan ta till mig en del ur gamla testamentet som historiskt, men det som är förvanskad bryr jag mig inte om.
Jag tar inte ställning till mer än kärlekens budskap till oss medmänniskor, det känns så rent.
Jag har läst en hel del om andra religioner och med tidens gång kan man förstå att det har funnits alltid någon som även hedningarna bad till. Vad man kallar det, är upp till en själv.
För mig är det det högsta ljuset eller barndoms "Farbror Gud", som för mig representerar något gott och att det går inte skriva om det, ingen vet ju exakt och för min del räcker det att det finns någon jag har tilliten till, en som inte behöver tempel eller annat jordiskt monument.
Endast en gnista i mitt eget hjärta.
Det är människorna som gör det svårare än det är, så har det alltid varit och kommer att vara ......människans behov att styra andra.....