CITAT (skånepåg @ 19-11-2012, 17:29)

Ja den var rätt häftig med sina små bebisar på sig och att blommorna blev så stora hade jag inte förväntat mig

Jo sant, grus och sand med lite jord är nog behagligast för de, kan ha stenar som dekoration ovanpå istället

Då antar jag att du odlade L. williamsii var. caespitosa? Den får mycket flera utskott än "vanliga" peyote. Men du har nog rätt att lite stenar till kaktusar som inte har en pålrot funkar bra! De rötterna som är lite mer trådiga kanske gillar att växa fast i något?
CITAT (addo @ 19-11-2012, 19:22)

Jag har ingen större erfarenhet av kaktusar, men mina suckulenta växter odlar jag i ren kattsand. Vattnar gör gör jag olika per säsong, under tillväxt vattnar jag dom som orkidéer alltså doppar hela krukan i vatten, på så vis får rötterna ett helluftbyte på köpet, jag låter heller inte substratet torka helt. Under kallaste viloperiod får de en lite skvätt när bladen börjar kännas mjuka.
När dom är inomhus får de akvarievatten, men det blir för jobbigt när de står ute så jag brukar strö på lite långtidsverkande rhododendrongödsel i samband med att jag ställer ut dem.
Haha, kattsand säger du? Ja då är det inga kräsna växter du har!

Tror det kanske inte är det så bra att inte låta jorden till succulenter som växer i öken torka ut. Kommer nog ruttna ganska snabbt då. Men intressant att det går att odla i kattsand, har aldrig tänkt på det.