CITAT (tomas99 @ 20-11-2012, 11:21)

Dax att vakna! vi är i krig idag, har du hört talas om att vi är i Afganistan med vapen i hand. Obs det är inte som FN soldater vi är där som. Utan som ett led i USAs krig imot terrorismen.
Nu var det ju inte menat som tråd kapaning, utan jag tycker inte uppenbara dumheter skall vara, utan att någon inte bemöter dom.
Det är inte en dumhet att vara okunnig!
CITAT (diva&hero @ 20-11-2012, 11:59)

Jag förstår allvarligt inte den här frågan..? HUR, kan jag bli nåt annat än personerna som är mina biologiska föräldrar..?
Jag har finska föräldrar, är född i Sverige, har svenskt medborgarskap, men jag är ju ff finne..!? Tycker jag iaf. En finne som har Sverige som sitt hemland;) Som jag älskar:)
Jag förstår att det är många som inte håller med mig, haft mååånga diskussioner gällande detta:)
Don't hate me;)
Jag har nästan samma bakgrund som du förutom att jag faktiskt är född i Finland och ansökte om svenskt medborgarskap först 2005.
Men jag är inte 100% finne.
I såfall är jag mer 100% svensk och kanske 70% finne? Men det går ju inte. Det blir mer än 100% tillsammans.

Hur länge är man förresten finne? Är dina barn finska? Dina barnbarn? Om man nu förutsätter att du och dina dina barn får barn med svenskar.
Hur länge är man sitt ursprung? Hur många generationer ska man gå tillbaka?