Kryddan vann!
Alldeles riktigt.
Den "yngre mannen" är inte en man, utan en kvinna!
Och denna kvinna var jag.
Jag blir så TRÖTT på att misskrediteras av män. Och varför jag skriver detta fåniga inlägg är att jag på sistone har använt släp ganska ofta och jag har flera gånger blivit "invaderad" av för mig helt främmande män som har kommit fram och och lagt sig i vad jag håller på med. Någon har talat om för mig hur jag ska höja upp stödhjulet, någon har kollat att jag har släppt handbromsen eller hur jag har fäst säkerhetslinan. Alltså för mig helt främmande män anser sig ha den självklara rätten att kontrollera mig. (Hur komiskt skulle det inte vara om jag som kvinna gick fram till en karl och kollade hur han hade fäst säkerhetslinan? Han hade väl trott att det var Dolda kameran som smygfilmade)
Det här med att jag trotsigt och med ironi svarade att jag bara hade kört rakt fram i 85 mil var för att få tyst på den dumme gubben. Naturligtvis hade jag kollat att mina ljus fungerade innan jag började köra. Att han bara orkade köra efter mig den korta biten mellan mitt hem och bensinmacken (då jag inte använde blinkers) var förmodligen att han såg att det var en kvinna vid ratten och att nått med ljusen inte funkade. Han överdrev alltså när han beskrev släpkärrans bristande ljus.
Det är ju ingen man som sticker in huvudet genom siodorutan i bilen och kollar att jag har släppt handbromsen, eller kollar att jag använder rätt växel när jag startar, eller lägger sig i om mina blinkerljus funkar på bilen.
Trampar jag in på något speciellt manligt revir när jag hyr släp?
PS Jag generas inte ett dugg över vad jag INTE klarar av - som att backa med släp. Då kan jag välja ut nån karl på macken som ser ut att vara duktig på sånt och frågar om han kan hjälpa mig. Vid sådana tillfällen är det nog lättare att vara kvinna.