Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > 3 månaders uppsägningstid
          kurtkurtkurt
          Inlägg 27-11-2012, 20:57
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem sedan:
          19-02-2011
          Medlem nr: 39 377



          De har säkert rätt till det men det är ju helt knas tycker jag.

          Tecknade ett 2 års avtal med Boxer, för tv-kanaler, för drygt 2 år sedan.
          Nu har det gått ut och är rullande.
          När jag nu ska säga upp det är det 3 månaders uppsägningstid.
          Jag tycker det är helt galet.
          Har avtalet gått ut och de trycker bara på en knapp för att avsluta det i princip. Hur sjutton kan det vara 3 månaders uppsägning?
          Säkert så att det står i avtalet jag gick med på men ska aldrig mer teckna ett avtal på det sättet.

          Är det verkligen rimligt att man får ha det så?
          Dessutom så gäller det först från månadsskiftet så hade det vart den 1a nov idag hade jag haft nästan 4 månaders uppsägningstid.

          Man borde ju få säga upp på dagen alternativ fram tills nästa månadsskifte el liknande, alt 1 månad max, nu när det gått ut och är rullande.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          HelénE
          Inlägg 27-11-2012, 23:17
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem sedan:
          31-03-2003
          Medlem nr: 1 028



          Stod en artikel i DN i helgen om just ett fall som HD dömt till kunds fördel när det gällde automatisk förlängning av abonnemang:
          http://www.dn.se/ekonomi/fel-forlanga-gymkort-automatiskt

          Ett snack med konsumentvägledaren om du har turen att ha en i kommunen kanske vore bra.

          Helén


          --------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm
           
          Citera
          kurtkurtkurt
          Inlägg 27-11-2012, 23:24
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem sedan:
          19-02-2011
          Medlem nr: 39 377



          CITAT (HelénE @ 27-11-2012, 23:17) *
          Stod en artikel i DN i helgen om just ett fall som HD dömt till kunds fördel när det gällde automatisk förlängning av abonnemang:
          http://www.dn.se/ekonomi/fel-forlanga-gymkort-automatiskt

          Ett snack med konsumentvägledaren om du har turen att ha en i kommunen kanske vore bra.

          Helén


          Tack!
          Intressant.
          Jag vet inte om jag kommer orka bråka för mycket men det gnager ändå, av ren principsak.
          Kanske skulle ta och ringa en vägledare för att höra ändå.

          Det rör sig inte om mycket pengar utan är just en principsak för jag tycker det är galet.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 21:46
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon